مسئول هیئت انصار ولایت یزد:

ظرفیت هیئات مذهبی در تصمیم‌گیری‌های نظام مدنظر مسئولان باشد

مسئول هیئت انصار ولایت یزد با اشاره به اینکه هیئات مذهبی، تشکل‌های قدرتمند مردمی به شمار می‌روند، گفت: ظرفیت هیئات مذهبی در تصمیم‌گیری‌های نظام مدنظر مسئولان باشد.

به گزارش یزدی نیوز، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد در همایش «هوای نو» با اشاره به فعالیت‌های هیئت انصار ولایت در حوزه خدمات اجتماعی در جریان سیل، زلزله و کرونا اظهار داشت: اعضای این هیئت در یک سال گذشته فعالیت‌های جدی در زمینه حضور در کارگاه‌های تولید ماسک، بیمارستان‌ها، تغسیل اموات و بسته‌بندی بسته‌های معیشتی داشته و علاوه بر آن به تولید محتوا در حوزه رسانه و فضای مجازی پرداخته است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اصلی‌ترین مشکل فرهنگی مردم یزد عنوان کرد: جلسات متعددی در زمینه حوزه فرهنگی با صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه برگزار کرده ایم و مشکلات فرهنگی این استان شناسایی و حوزه فرهنگ آسیب شناسی شده است.

مهدوی‌نژاد بیان کرد: با توجه به اینکه یزد بستر مناسبی برای فعالیت‌های مذهبی است، به طور قطع هیئات مذهبی کارکرد فوق‌العاده‌ای دارند و همه مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی در هیئات حضور می یابند و بنابراین هیئات یک مجمع به شمار می روند که می توان از ظرفیت آن برای حل مشکلات مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد و در هیئت انصار ولایت از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است، افزود: افراد نخبه خوبی به این مجموعه متصل شدند و در طول ۲۰ سال گذشته از این مجموعه در تأسیس مجموعه های مذهبی و فرهنگی دیگر در استان و در سطح کشور نیز الگو برداری شده است.

مهدوی‌نژاد در مورد اصلی‌ترین مطالبه از مسئولان عالی‌رتبه فرهنگی کشور گفت: نباید عزیزانی که فعال فرهنگی و از کف جامعه و خود مردم هستند در نگاه مسئولان یک طبقه فرودست تلقی شوند زیرا ادعای ما این است که انقلاب را مردم به پیروزی رساندند و ادامه می‌دهند و فرهنگ و اقتصاد و سیاست را باید مردم مدیریت کنند، در حوزه فرهنگ هم همین است؛ باید تشکل‌های فرهنگی دیده شوند، جایگاه قانونی و جایگاه اجتماعی بالاتری پیدا کنند، در تصمیم‌گیری‌ها مداخله داده شوند و این ظرفیت نظام را شکوفا می‌کند.

وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی اولین قدم این است که ظرفیت مردمی با ظرفیت حاکمیت پیوند بخورد.

همایش «هوای نو» برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی با هدف رسیدگی به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی کشور برگزار شد و در آن جمعی از تشکل‌های فرهنگی برگزیده کشور با سران قوا و مسئولان ارشد نظام دیدار و گفتگو می‌کنند.

مسئول هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد نیز به عنوان نماینده یکی تشکل‌های برگزیده کشوری در همایش ملی «هوای نو» حضور یافت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..