شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد خبر داد و گفت: این شب شعر به یاد شهدای استان یزد و با عنوان «حسن یوسف» برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده  در نشستی خبری با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد در دهم فروردین ۱۴۰۰ اظهار داشت: در قالب این کنگره، شب شعر مقاومت با عنوان حسن یوسف و به یاد ۴ هزار شهید استان یزد برگزار می شود.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را به صورت مستمر برگزار کنیم و آن را به یک برند در راستای ترویج فرهنگ مقاومت تبدیل کنیم.

جوادیان زاده ادامه داد: دفاع مقدس ما دورانی متفاوت و مقاومت مردم و رزمندگان ما بی‌نظیر بود و باید ادبیات آن را جهانی کنیم.

دبیر شعر شب بین المللی مقاومت نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز رسالتی که بر عهده هنر ماست، به نمایش گذاشتن لایه های زیبا و غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس است.

عالیه محرابی عنوان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب به زبان شعر تاکید دارند، تصمیم گرفتیم این شب شعر را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در این شب شعر یک شاعر از دمشق، یک شاعر از لاذقیه سوریه، دو شاعر از عراق و یک شاعر از لبنان به صورت مجازی حضور پیدا خواهند کرد.

محرابی همچنین از حضور شاعران مطرح بین المللی از جامعه المصطفی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: مقدمات حضور مجازی این شاعران در شب شعر حسن یوسف فراهم شود.

وی یادآور شد: شب شعر بین‌المللی مقاومت در کنار کنگره با هدف بازنگری شعر مقاومت، تولید اشعار مقاومت و گفت‌وگو، همفکری و تعامل با شاعران حوزه ادبیات مقاومت در کشورهای مختلف انجام می‌شود.

محرابی با اشاره به اینکه در این شب شعر ظرفیت شعرخوانی ۱۵ شاعر به صورت آنلاین وجود دارد، افزود: تلاش ما این بود شعرایی را به این شب شعر دعوت کنیم که کشور آنها در حال مقاومت هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..