فرماندار یزد:

نقش مهم شوراهای اسلامی روستا در تحقق اقتصاد مقاومتی

فرماندار یزد گفت: شوراهای اسلامی روستا با حفظ اصالت روستا و فرهنگ آن و اجرای پروژه هایی با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی می توانند در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه نقش آفرین باشند.

به گزارش یزدی نیوز، به مناسبت روز ملی شوراها اعضای شورای های اسلامی روستاهای بخش مرکزی با فرماندار یزد دیدار کردند.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی در کشور اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی در این دستور خواستار نهادینه شدن استقرار حکومت مردمی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش که از ضروریات نظام جمهوری اسلامی است، بوده اند.

فرماندار یزد با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید ظرفیت سازی زمینه جذب و پذیرش مسئولیت های مختلف در خود ایجاد نمایند افزود: دولت یازدهم به بخش غیر دولتی و تشکل های مردمی توجه ویژه ای داشته و در صدد واگذاری امور مردم به خود مردم است.

وی با تقدیر از اقدامات عمرانی قابل توجه در روستاهای بخش مرکزی در سال گذشته گفت: بحمد ا… با همکاری شوراهای اسلامی با دهیاران، بخشداری و شرکت تعاونی همیاری دهیاری های شهرستان در تمامی روستاهای بخش مرکزی از بسیاری از مشکلات چندین ساله مردم گره گشایی شده است.

" شاکری شمسی " با تأکید به اینکه روستاها در موضوع تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می توانند تأثیرگذار باشند تصریح کرد: شوراهای اسلامی با حفظ اصالت روستا و فرهنگ آن و اجرای پروژه هایی با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی می توانند نقش آفرین باشند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد در پایان به موضوع خشکسالی های اخیر یزد در سال های گذشته نیز اشاره کرد و افزود:  استفاده درست و تأمین منابع آب پایدار از مهمترین راهکارهای مقابله با بحران بی آبی است، زیرا اﻫﻤﯿﺖ آب در زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺮ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﯿﺴﺖ و ﻓﻘﺪان آن ﻣﺨﺎﻃﺮاﺗﯽ را ﺑﺮای جامعه در ﭘﯽ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد نیز در این جلسه با تبریک روز ملی شوراها اظهار داشت: در چند سال گذشته با همکاری شورای اسلامی با مجموعه دولت خدمات گسترده ای در سطح روستاها انجام شده است.

" امیر شاکری " با بیان اینکه توسعه روستاها در بخش مرکزی با سرعت در حال انجام است افزود: البته این مهم نیز باید توجه شود که این توسعه همراه با حفظ حس روستا، بافت فرهنگی و دیگر پتانسیل های باشد.

وی با اعلام اینکه به دنبال توسعه متوازن همه روستاهای شهرستان هستیم خاطرنشان کرد: در سال جاری با تخصیص اعتبارات مناسب در صددیم تا اختلافات سطح توسعه را مرتفع کنیم.

" شاکری " در پایان به اهم پروژه های عمرانی روستاهای بخش مرکزی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای پل روستاهای حسین آباد ریسمانی و خویدک، ورودی روستاهای دهنو و محمود آباد و اجرای بلوار امام حسین (ع) می تواند تحول بسیار خوبی را در بخش مرکزی شهرستان ایجاد نماید.

بخش نظردهی بسته شده است..