فرماندار یزد در جلسه شورای اسلامی شهرستان یزد:

لزوم تقویت اعتماد به نفس و خود باوری در شوراهای اسلامی

فرماندار یزد گفت: شوراهای اسلامی باید هر چه بیشتر در راستای توانمند ساختن خود اقدام کنند، چرا که شهر و روستا نیازمند شوراهایی است که بتواند پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم باشند.

به گزارش یزدی نیوز، فرماندار یزد به همراه معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری به مناسبت ۹ اردیبهشت روز ملی شوراها در جلسه شورای اسلامی شهرستان یزد حضور یافت.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی در سال ۵۸ اظهار داشت: این دستور صریح، نشان از دوراندیشی امام عظیم الشأن بود که مردم می توانند در راستای انجام برخی از امور بهترین مجری و مدیر باشند.

فرماندار یزد با بیان اینکه خوشبختانه امروز در تمامی مناطق شهری و روستایی شوراهای اسلامی تشکل شده است افزود: شوراهای اسلامی محلی است برای تمرین کارگروهی مردم و در حال حاضر در بسیاری از کشورها به جز امور زیر بنایی، سیاست خارجی و مباحث دفاعی، ما بقی امور به دست دولت های محلی اداره می شود.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی باید جایگاه خود در جامعه به خوبی بشناسند و تنها براساس وظایفی که در قانون برای آن ها مشخص شده حرکت نمایند.

" شاکری شمسی " خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورای اسلامی شهر و روستا به قانون تسلط ویژه ای داشته باشند قطعاً به اهداف بهتر و بیشتری دست پیدا نموده و دچار روزمرگی نمی شوند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید در بحث کاهش تصدی گری ها و واگذاری به امور به مردم اعتقاد دارد گفت: مدیران دولت یازدهم معتقدند که هر چه کار مردم به خود مردم واگذار شود و دولت مردان صرفاً به برنامه ها و استراتژی های کلان بپردازد، عمران، آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور بیشتر حاصل می شود.

فرماندار یزد با انتقاد از عدم حس خود باوری و اعتماد به نفس در برخی از شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: شوراهای اسلامی باید هر چه بیشتر در راستای توانمند ساختن خود اقدام کنند، چرا که شهر و روستا نیازمند شوراهایی است که بتواند پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم باشند.

وی موفقیت های شورای اسلامی شهرستان یزد را در مدت فعالیت دوره چهارم خوب ارزیابی کرد و افزود: این شورا مدیریت ۶۰ درصد جمعیت استان را دارد که از این طریق می تواند به بهره مندی از نظرات صاحب نظران و مدیریت شوراهای اسلامی شهر و روستا در روند تسریع به پروژه ها گام های خوبی را بردارد.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از مطالب خود با اشاره به ۱۶ سال خشکسالی پیاپی در یزد گفت: متأسفانه در طول این سال ها با کمبود بارش به شدت منابع آبی یزد با کاهش مواجه شده است.

" شاکری شمسی " با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع آب شیرین موجود در کشور در بخش کشاورزی صرف می شود افزود: متأسفانه به علت عدم استفاده از شیوه های نوین آبیاری بخش قابل توجهی از منابع آب در بخش کشاورزی صرف می شود.

وی تصریح کرد: استفاده ناصحیح از آب و نشت آب از طریق شبکه های فرسوده و قدیمی در مناطق شهری و روستایی از دیگر مواردی است که می توان با اصلاح آن از هدر رفت بالای آب جلوگیری نمود.

فرماندار یزد در پایان با بیان اینکه تأمین و بهره برداری مناسب از منابع آبی که در اختیار داریم از ضروریات است اظهار داشت: در بحث تأمین و استفاده بهینه از منابع آب نیازمند تعامل و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم.

شایان ذکر است ساماندهی ورودی جنوبی، اتباع بیگانه و تخلیه نخاله های ساختمانی از دیگر مواردی بود که توسط فرماندار یزد در این جلسه مطرح گردید.

بخش نظردهی بسته شده است..