امام جمعه یزد:

پلیس از حرکات مغایر با فرهنگ دینی یزد در ایام نوروز جلوگیری کند

امام جمعه یزد گفت: برخی گردشگران و مسافران با نوع پوشش خود به فرهنگ اصیل یزد بی‌احترامی می‌کنند که پلیس باید از این حرکات که مغایر با فرهنگ دینی مردم است، جلوگیری کند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری، در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان یزد ضمن قدردانی از تلاش‌های پلیس استان اظهار داشت: امیدواریم پلیس در حوزه مواد مخدر همچنان قوی و سختگیرانه‌تر عمل کنند تا قاچاقچیان و اشرار در این استان احساس امنیت نکنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با موادمخدر افزود: لازم است از نیروهای مجروح و آسیب دیده در مقابله با اشرار به خوبی دلجویی شود.

ناصری با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز عنوان کرد: به نظر می رسد سفرهای بسیاری به یزد انجام شود که در این راستا علاوه بر تامین امنیت و پیشگیری از سرقت، باید گشت‌های محله‌ای نیز توسط پلیس افزایش یابد.

امام جمعه یزد ادامه داد: پلیس هم باید سرقت‌ها و هم مسائل اخلاقی را مدنظر داشته باشد و اجازه ندهد برخی افراد عامدانه، قبح برخی مسائل نظیر بی‌حجابی را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه یزد دارای فرهنگ اصیل دینی است، افزود: گردشگران و مسافران باید حرمت این شهر و مردم آن را حفظ کنند و پلیس نیز باید از حرکات مغایر با فرهنگ دینی یزد به ویژه در ایام نوروز جلوگیری کند.

ناصری، تذکر پلیس را بسیار اثرگذار دانست و گفت: برخورد محترمانه، مؤدبانه و در عین جدی پلیس به افرادی که مرتکب اعمال منافی عفت می‌شود، ضروری است و لازم است نیروهای پلیس در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

امام جمعه یزد همچنین بر توصیه و یادآوری موارد مختلف از پیشگیری از سرقت تا حفظ شئون اسلامی را در قالب کتابچه‌هایی در اختیار مسافران قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، دستگیری سارقان سرقت مسلحانه طلافروشی بلوار ۱۷ شهریور را نیز اقدامی بسیار ارزنده دانست و از تلاش‌های پلیس استان در این زمینه قدردانی کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..