رئیس ستاد انتخابات استان تاکید کرد:

مهلت ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر به هیچ وجه تمدید نمی شود/ تامین امنیت و سلامت انتخابات دو وظیفه اصلی وزارت کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رئیس ستاد انتخابات استان ‌با بیان اینکه تا‌ دیروز ۱۴۶ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان ثبت‌نام کردند، گفت: فقط یک روز به پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده است و این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، “احمد ترحمی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری ستاد انتخابات استان با اهالی رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، اظهار کرد: طبق جدول زمان بندی، ستاد انتخابات استان یزد فرآیند این دوره انتخابات را به سه بخش ثبت‌نام داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر، ثبت‌نام داوطلبین شوراهای روستا و ایجاد زیرساخت اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری تقسیم‌بندی کرده است.
وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۲۴ حوزه انتخابیه شهری برگزار می شود، افزود: شهرهای خرانق، بخ و مجومرد برای اولین بار انتخابات شورای شهر دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد در ادامه با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند ‌ماه آغاز شده است، گفت: فقط یک روز به پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده و به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.
ترحمی تصریح کرد: در این دوره انتخابات تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شرایط کرونایی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تدوین شده است.
وی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز خاطرنشان کرد: طبق قانون ثبت‌نام داوطلبین انتخابات شوراهای روستا از ۱۶ فروردین به مدت یک هفته آغاز می‌شود.
معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه در این دوره شوراهای اسلامی شهر، ۲۴ شورا در استان یزد خواهیم داشت، گفت: از این تعداد ۲۰ شورای شهر ۵ نفره، سه شورا ۷ نفره و یک شورا ۱۱ نفره هستند.
ترحمی خاطرنشان کرد: تا‌ دیروز ۱۴۶ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ‌شهر در استان ثبت‌نام کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ‌اشاره به اینکه تاکنون هیچ تصمیمی درخصوص الکترونیکی شدن انتخابات در استان یزد گرفته نشده، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری قرار است تمام فرآِیند تا قبل از صندوق رای، الکترونیکی باشد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد تأمین امنیت و سلامت انتخابات را دو وظیفه اصلی وزارت کشور دانست و بیان کرد: تأیید صلاحیت داوطلبین بر اساس مدارک ارائه شده و توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت انجام می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مشارکت حداکثری مردم را موجب اقتدار نظام دانست و افزود: از آرای تک تک مردم به عنوان مجریان انتخابات صیانت می‌کنیم.
ترحمی در پایان ‌سخنان ‌خود با بیان اینکه برای این دوره انتخابات تدابیر ویژه‌ای اخذ شده است، گفت: افزایش تعداد شعب اخذ رأی، راه‌اندازی اپلیکیشن شعبه یاب و حذف انگشت‌زدن از فرآیند ثبت‌نام و اخذ رأی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار ستاد انتخابات استان است.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..