حمایت از هزار جوان و نوجوان یزدی در مساجد استان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد: طرح طراوت در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جذب جوانان و نوجوانان با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در استان اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام مظفر سالاری در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: در استان یزد ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری فعالیت داشته و حتی در برخی از روستا‌ها و جایی که هیچ امکاناتی نیست، کتابخانه و کانون داریم.

وی بر لزوم تربیت نویسندگان و هنرمندان مسجدی تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری نهاد‌های فرهنگی استان بتوانیم کانون‌های مختلف استان را حمایت و فعال کنیم و اگر این امر صورت گیرد، رونق بخشی به مساجد را مشاهده خواهیم کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد تصریح کرد: برنامه‌های استان به دو گروه ابلاغی ستاد و طرح‌های استانی تقسیم شده که برنامه‌های ابلاغی در ۳ شبستان دنبال می‌شود و در این راستا نیز در استان برنامه‌هایی همچون طرح طراوت را دنبال می‌کنیم.

سالاری درباره طرح طروات اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری انجام می‌شود که هزار جوان و نوجوان را مورد حمایت قرار می‌دهد و محور‌های آن قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، مهارتی، رسانه، ادبیات و کارآفرینی و بخش‌های مختلف است.

وی از پیشتازی استان یزد در زمینه گروه سرود خبر داد و گفت: یزد رتبه برتر را در این زمینه در سامانه فهما کسب کرده است. همچنین کانون غدیر استان یزد برای دومین بار توانست رتبه‌های برتر کشوری را در این سامانه به خود اختصاص دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره به برگزاری هزار و ۸۶۵ برنامه مستقیم توسط کانون‌ها درباره کرونا ادامه داد: تهیه ماسک و گان، مواد شوینده، ضدعفونی کردن، توزیع کمک‌های مومنانه، تحت پوشش قرار دادن ۶ هزار و ۵۰۰ نیازمند و همچنین توزیع ۱۰ تن گوشت میان آسیب دیدگان از کرونا از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد یزد بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..