کاهش آمار واحد‌های مشکل دار در استان یزد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: واحد‌های تولیدی بزرگ علاوه بر توجه ویژه به نیروی کار خود، در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز در ایام کرونا سربلند بیرون آمده اند.

به گزارش یزدی نیوزعماد تشکری در نهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال جاری با اشاره به مشکلات معیشتی پیش آمده برای برخی از کارگران به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: خوشبختانه آمار واحد‌های مشکل دار استان در سال جاری کاهش محسوسی داشته است.

وی افزود: واحد‌های تولیدی بزرگ در شرایط فعلی علاوه بر اینکه توجه ویژه‌ای به نیروی کار خود داشته اند در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز در ایام کرونا سربلند بیرون آمده اند.

تشکری با بیان اینکه دستگاه‌های زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری نشست‌های گوناگونی را با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار کرده اند، ادامه داد: دور هم جمع شده ایم تا باری از دوش جامعه کار و تولید که در این جنگ اقتصادی در خط مقدم نبرد با دشمن بسر می‌برند، برداریم.

باغشاهی رئیس کانون بازنشستگان استان نیز مطالبات بازنشستگان را مطرح کرد و اظهار داشت: دریافتی‌های بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی به دلیل افزایش قیمت‌ها کفاف گذران زندگی را نمی‌دهد و آن‌ها خواستار یکسان سازی پرداختی‌های بازنشستگان تامین اجتماعی هستند.

باهنر رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار نیز در این جلسه به برخی از مشکلات پیش روی کارگران پرداخت و خواستار حذف قرارداد‌های سفید امضا و توجه ویژه مسئولان به افزایش متناسب حقوق و دستمزد این قشر زحمتکش در سال جاری شد.

روزبه کردونی دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که در این نشست به صورت ویدئوکنفرانسی سخنرانی کرد، گفت: تمامی مطالبات و مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی و همچنین بازنشستگان به سمع و نظر وزیر می‌رسد تا برای رفع مشکلات این عزیزان اقدامات موثری برداشته شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..