اجرای طرح «نهضت احیای کتابخانه‌های مساجد» در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به وجود ۳۰۰ کتابخانه مساجد استان گفت: طرح «نهضت احیای کتابخانه‌های مساجد» گامی در راستای فعال شدن کتابخانه‌های مساجد است.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: کانون‌های مساجد یکی از قدیمی‌ترین نهاد‌های مردمی هستند که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با محوریت مساجد دنبال می‌کنند.

وی افزود: ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت می‌کنند و در بسیاری از مناطق استان که هیچ نهاد فرهنگی وجود ندارد، کانون‌های فرهنگی هنری فعال بوده و به عنوان شبکه‌ای به منظور ترویج فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: فعالیت‌های کانون‌های مساجد در این مدت مطلوب بوده است به نحوی که در بسیاری از زمبنه‌ها مانند سرود خوش درخشیدند و کانونی برای فعالیت‌های سرود هستند.

جوادیان زاده با اشاره به سازماندهی ۶۲ هزار نفر در کانون‌های مساجد استان گفت: کانون‌های مساجد استان توانستند در طرح ملی فهما به عنوان یکی از مهمترین رویکرد‌های کانون‌های مساجد، توانستند خوش بدرخشند.

وی ادامه داد: پایتختی صحیفه سجادیه یکی از طرح‌های استان است که کانون‌های مساجد به عنوان بازوان ما در در این زمینه هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..