مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

جامعه نخبه باید دلداده کشور باقی بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: شرایط نخبه‌پروری و اهمیت به جایگاه نخبگان باید به اندازه‌ای باشد که جامعه نخبه دلداده کشور باقی بماند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی  در دیدار با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان میبد با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در علم و فناوری پیشگام باشند، اظهار داشت: نیروی انقلابی و دانشجویان انقلابی نیز باید سرآمدان علم و دانش در دانشگاه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انقلابی نخبگان بسیاری را پرورش داده‌اند که دلداده انقلاب هستند، افزود: شرایط نخبه پروری و اهمیت به جایگاه نخبگان و استفاده از توان و ظرفیت آنها باید به نحوی باشد که جامعه نخبه، دلداده کشور باقی بماند.

اعرافی از فرار مغزها به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ کشور یاد کرد و گفت: فرار مغزها دردی بزرگ در جریان انقلاب و کشور است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

امام جمعه میبد تاکید کرد: این انتظار از دانشجویان بسیجی وجود دارد که منطق انقلاب را برای سایر دانشجویان و گروه‌های مختلف تبیین و به تقویت و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی کمک کنند.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، افزود: حضور در صحنه و انتخاب آگاهانه و با بصیرت از مواردی است که جامعه دانشجویی باید به جریان آن کمک کند.

وی با اشاره به رسالت شورای نگهبان در تأیید صلاحیت افراد و معرفی چهره‌های اصلح به مردم گفت: رسالت شورای نگهبان به گونه‌ای نیست که جای رأی مردم را بگیرد.

اعرافی در مورد تقویت پژوهشکده شورای نگهبان نیز بیان کرد: بخش کارشناسی که در حکم و قانون اساسی و داوری تأثیر دارد، در این پژوهشکده از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در مورد حوزه علمیه نیز بیان کرد: نگاه ما در حوزه علمیه تقویت نقاط قوت و شناخت ضعف‌ها و اصلاح و جبران آنهاست بر این اساس برای نخستین بار به ۱۶ حوزه دانش و ۴۰۰ رشته گرایش ورود کردیه ایم و در این مسیر به دنبال بازگشت به سبک نوین در پرتور انقلاب اسلامی هستیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..