ورود ۶۵۰ مددجوی یزدی در طرح پرورش مرغ بومی تخم‌گذار

همزمان با هفته احسان و نیکوکاری ۶۵۰ خانوار تحت حمایت این نهاد وارد عرصه پرورش مرغ بومی تخم‌گذار شدند.

به گزارش یزدی نیوز قمی معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه با اجرای این طرح هر خانوار به ‌طور میانگین ماهانه ۷۰۰ هزار تومان درآمد کسب می‌کند، افزود: بیش از ۱۶۰۰۰ مرغ تخم‌گذار بومی در بین خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان که شرایط و فضای مناسب برای نگهداری را دارند توزیع‌ شده است.

امیر زین‌العابدین گفت: حدود ۷۰ درصد خوراک طیور (آذوقه) مورد نیاز برای تغذیه مرغ‌های تخم‌گذار به‌صورت رایگان توسط این نهاد تهیه و در اختیار مجریان طرح گذاشته‌شده است.

 

وی افزود: این طرح راهبری شغلی در قالب زنجیره اقتصادی طیور و تفاهم‌نامه همکاری که بین کمیته امداد استان یزد و یک شرکت دام و طیور منعقد شده است، اجرا شد.

زین العابدین قمی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه، یک شرکت دام و طیور متعهد شده است نسبت به ارزیابی توان و استعداد مددجویان معرفی‌شده از سوی کمیته امداد و انتخاب افراد مناسب برای اجرای طرح از میان آن‌ها و بررسی میدانی امکان اجرای طرح به ازای افراد منتخب اقدام کرده و مشاوره و کمک لازم را به مجریان طرح در تمام ابعاد کسب‌وکار برای افزایش کمی و کیفی محصولات و عملکرد آنان ارائه کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..