رئیس سازمان مدیریت یزد:

یک درصد رشد اقتصادی ۱۰۰هزار میلیارد هزینه عمرانی دارد

no-thumbs

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: برای هر یک درصد رشد اقتصادی در کشور نیازمند 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری عمرانی هستیم.

به گزارش یزدی نیوز حمیدرضا نصیری زاده در نشست آموزشی توجیهی اقتصاد مقاومتی؛ برنامه‌ها و اقدامات در حاشیه شورای اداری شهرستان تفت با بیان اینکه توسعه در کشور تنها با مشارکت همه افراد و بخشهای جامعه میسر است افزود: اقتصاد دولتی، توسعه ایجاد نمی کند لذا باید برای استفاده از پتانسیل عظیم مردمی در کشور در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، اطلاع رسانی شفاف و روشنی در همه ابعاد این الگوی اقتصادی در اختیار آنان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه هرکشور برای تعالی خویش، نیازمند الگویی متناسب با فرهنگ، توانمندی و پتانسیل های خویش است ادامه داد: لذا اولین ضرورت برای توسعه اقتصادی در کشور، تعریف الگویی بر اساس توانمندی ها و قابلیتهای ایران اسلامی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد رسیدن به تعادل داخلی و خارجی، توزیع عادلانه درآمدهای ملی و رشد منطقی تولید را از اهداف اصلی همه دولتها عنوان کرد و گفت: مسائل اصلی و عمده اقتصادی، اصولا در سه حوزه تشریعی، تحلیلی و تدبیری قابل دسته بندی و تقسیم است.
نصیری زاده با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبیین فرازهایی از بیانات ایشان خاطرنشان کرد: براساس بیانات معظم له اقتصاد مقاومتی الگویی بومی و علمی که برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و متناسب با شرایط امروز و فردای کشور است.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست افزود: اقتصاد مقاومتی شعوری است که بر اساس شناخت درست توانمندی های کشور تعریف می شود.
این مسئول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی جنگی، ریاضتی و دولتی نیست بلکه الگویی برای توسعه اقتصادی کشور می باشد و اقتصاد بازی است که ضمن درون زا بودن، برون‌گراست و تعامل با جهان بیرون را در دل خود جای داده است. وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از دل ظرفیت های کشور و توانمندی های عظیم مردمی می جوشد.
نصیری زاده با اشاره به مشخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: درون‌زایی، برون‌گرایی، دانش‌بنیانی، مردمی بودن و عدالت بنیان بودن، پنج مشخصه اصلی اقتصاد مقاومتی است که باید مدنظر قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: براساس برنامه چشم انداز، ایران اسلامی باید در ۱۰سال آینده به قدرت اول منطقه در حوزه های مختلف بدل شود که این مسئله، نیازمند عزمی جدی و همتی بلند است.
امام جمعه تفت نیز در این نشست آموزشی با تبریک اعیاد خجسته ماه رجب و تبریک روز شوراها، معلم و کارگر، به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هرسال، اهم موضوعات کشور را در قالب پیام و شعار نوروزی به ملت عزیز ایران هدیه می دهند و همگان باید در مسیر تحقق این شعارها بکوشیم.
به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم غفوری افزود: اگرچه هر سال پیام و شعار مخصوص به خویش را دارد اما این موضوع، به منزله پایان شعارها در سالهای قبلی نیست لذا باید تحقق همه شعارها مدنظر باشد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در اولویت کاری مدیران باشد گفت: نخستین دستاوردها و شکوفه های اقتصاد مقاومتی باید در شهرستانها نمایان شود.
فرماندار تفت نیز در ابتدای این نشست با گرامیداشت روز شوراها، معلم و کارگر، به مسئله تببین شعار 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' پرداخت و گفت: خوشبختانه در سالهای گذشته اقدامات فرهنگساز خوبی از سوی همه متولیان در حوزه فرهنگ در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است و الان در کارزار اقدام و عمل و تحقق اقتصاد مقاومتی قرار گرفته ایم.
محمود زارع رشکویی به برگزاری نشستهای متعدد با مدیران شهرستان برای شناسایی و احصاء اولویت های کاری دستگاههای اجرایی تفت با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تا متناظر با برنامه و سیاستهای استانی، برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان را تنظیم کنیم.
وی با اشاره به رویکرد جهادگونه در پیگیری کارها، بر اهمیت و جایگاه خدمت رسانی خالصانه به مردم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه تاکید کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..