فرمانده انتظامی استان یزد:

پیگیری پرشتاب پلیس هوشمند در یزد/ کویر برای قاچاقچیان نا امن شد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: طرح پلیس هوشمند که از سال گذشته مطرح شد، امسال با شتاب بیشتری در استان یزد پیگیری می شود.

به گزارش یزدی نیوز سردار عباسعلی بهدانی فرد در نشستی خبری با ارائه گزارشی از وضعیت وقوع جرائم و کشفیات پلیس در سال جاری اظهار داشت: دو سوم سرقت‌های استان یزد سرقت خرد است و استان یزد در زمینه سرقت در رتبه بیستم کشور قرار دارد به این معنا که ۱۹ استان آمار بیشتری در این زمینه نسبت به استان یزد دارند.

وی همچنین از کشف بیش از ۵۲ هزار کیلو مواد مخدر در یزد خبر داد و افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته از افزایش ۲۹ درصدی برخوردار بوده است.

بهدانی فرد از افزایش آمار انهدام باندهای موادمخدر در یزد خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه دارای رشد هفت درصدی بوده ایم و یزد هفتمین استان در زمینه کشفیات مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه اغلب قاچاقچیان از حاشیه امن کویر برای ترانزیت موادمخدر استفاده می کنند، تصریح کرد: کویرهای اطراف یزد ساماندهی شده و از این پس کویر برای قاچاقچیان مواد مخدر همچنین قاچاقچیان انسان امن نخواهد بود.

وی یادآور شد: برخورد جدی با قاچاقچیان انسان همچنان در دستور کار پلیس است و در این زمینه هیچ چشم‌پوشی از تخلف قاچاقچیان انسان و اتباع خارجی غیرمجاز نخواهیم داشت.

بهدانی فرد در مورد ممنوعیت‌های کرونایی نیز اظهار داشت: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۹ همچنان وجود دارد و پلیس هر شب بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد جریمه در این زمینه لحاظ می کند البته این جریمه بیشتر شامل خودروهایی است که بی هدف و تکراری در سطح شهر پرسه می زنند.

وی در مورد منع تردد مسافران در ایام نوروز و هفته پایانی سال نیز عنوان کرد: در این زمینه تابع نظرات و دستورات ستاد ملی کرونا هستیم.

فرمانده انتظامی استان یزد در مورد طرح پلیس هوشمند نیز اظهار داشت: این طرح از سال گذشته کلید خورد و برخی مقدمات آن فراهم شد اما امسال به شکل جدی‌تری در دستور کار به ویژه در استان یزد قرار دارد.

بهدانی فرد، امنیت مردم را خط قرمز پلیس دانست و بیان کرد: برای تامین امنیت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و سارقان، قاچاقچیان و هیچ گروهی از متخلفان در این زمینه حاشیه امن در استان نخواهند داشت.

وی در مورد احتکار نیز بیان کرد: امسال ۵۵ میلیارد تومان کالای احتکار شده در استان یزد کشف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از هزار درصد رشد داشته است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..