رئیس کل دادگستری استان یزد:

اجرای مُرِّ قانون ضامن برگزاری انتخابات شفاف و رقابتی است

رئیس کل دادگستری یزد گفت: در شرایط حساس کشور باید با التزام به قوانین، انتخاباتی شفاف، رقابتی، پر شور و دشمن شکن را رقم زد و اجرای مُرِّ قانون ضامن برگزاری انتخاباتی با این ویژگی است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری  در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با موضوع تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، انتخابات را مظهر اقتدار کشور ذکر کرد و اظهار داشت: انتخابات در همه دوره‌ها از اهمیت و حساسیت قابل توجهی برخوردار بوده اما این دوره به لحاظ شرایط حساس کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان خبر داد و گفت: البته تمام تلاش مجموعه بر پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی است اما به لحاظ اهمیت موضوع و لزوم تسریع در امور، شعب ویژه و اختصاصی در استان جهت رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین شده است.

دهشیری، پایش و رصد جرائم انتخاباتی، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و ایجاد هماهنگی بین نهادها و سازمان های عضو در برگزاری انتخابات را از مهمترین وظایف دستگاه قضایی برشمرد و اظهار داشت: تعامل و هماهنگی بین هیئت های اجرایی و انعکاس شرح وظایف و جرائم مهم مقامات ذیربط و توجیه، انذار و ارشاد گروه ها و تشکل‌ها در تبلیغات و حمایت از برخی از افراد در انتخابات نیز از دیگر وظایفی است که بر عهده دستگاه قضایی است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانیِ جرائم انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی، پیشگیری از جرائم مرتبط در این حوزه و انعکاس و گزاراش اقدامات مجرمانه دستگاه ها و افراد دخیل در روند انتخابات از جمله اموری است که باید در دستگاه قضایی به آن اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد تأکید کرد: حضور با دقت متولیان امر در انجام وظایف و عدم جهت‌گیری بر اساس میل و گرایش‌های شخصی زمینه ساز برگزاری یک انتخابات سالم و بی حاشیه است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..