امضای تفاهم نامه استفاده از ظرفیت‌های موجود سمن‌ها در کارآفرینی

تفاهم نامه سه جانبه شبکه سازی تشکل‌های مردم نهاد بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی تمدن پویا منعقد شد.

به گزارش یزدی نیوز، عماد تشکری در این نشست گفت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یکی از عوامل اصلی و کلیدی در رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع در عصر حاضر است. در این میان دولت‌ها باید با ایجاد و تقویت ارزش‌ها و ایجاد نگرش جدید کارآفرینانه بین اقشار مختلف جوامع و ترویج رفتار‌های کارآفرینی برای فراهم سازی فضای مناسب کسب و کار درجامعه فرهنگ سازی کنند.

 

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه کارآفرینی تنها به آموزش و ایجاد فضای کسب و کار به وسیله دولت ختم نمی‌شود، بلکه این کار نیازمند مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه است.

 

تشکری با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها دچار مشکل شد و برخی نیز کار خود را از دست دادند، تصریح کرد: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها برای تربیت نسل کارآفرین برای جامعه و همچنین حمایت از کارآفرینان جوان موجب رشد بالندگی عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه و موتور محرکه مناسب برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار کشور است.

 

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سمن‌ها با ارائه آموزش‌های مربوط به حوزه کارآفرینی و مهارت آموزی جوانان برای کار و فعالیت در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری را در جامعه کاهش می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه سمن‌های کارآفرین می‌توانند به عنوان حلقه اتصال دستگاه‌های دولتی با کارآفرینان باشند، افزود: سمن‌ها می‌توانند پشتیبان مشاغل خرد و خانگی بوده و با اتصال این مشاغل به بازار فروش زمینه پایدار اشتغال را فراهم کنند.

 

تشکری اظهار داشت: به منظور شبکه سازی تشکل‌های مردم نهاد در راستای تقویت و توسعه اکوسیستم کارآفرینی، تقویت ارتباطات اجتماعی بازیگران این حوزه و شکل گیری شبکه‌های کارآفرینی بر آن شدیم تا این تفاهم نامه به صورت سه جانبه منعقد گردد.

 

وی ادامه داد: مرکز مشاوره و خدمات کار آفرینی تمدن پویا به عنوان تنها مرکز مشاوره که دارای مجوز فعالیت سمن در استان می‌باشد با هدف استفاده از ظرفیت سمن‌ها در جهت تحقق اهداف این تفاهم نامه فعالیت خواهد کرد؛ امیدواریم این تفاهم منشا اثرات مثبت و قابل قبولی در زمینه کاهش نرخ بیکاری و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..