امام جمعه یزد:

فرهنگ اصیل یزد نباید به بهانه گردشگری خدشه‌دار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فرهنگ یزد، فرهنگ امام حسین(ع) و فرهنگ دینی است، گفت: این فرهنگ اصیل نباید به بهانه ترویج گردشگری خدشه‌دار شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه متاسفانه مردم در سراسر دنیا از هدف خلقت غافل هستند، اظهار داشت: کسی به عاقبت و سرانجام خود نمی اندیشد و استعمارگران و مستکبران همواره به دنبال لذت جویی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه پیامبران و انبیای الهی برای هدایت انسان برای حرکت در مسیر کمال فرستاده شدند، افزود: انسان اگر هدف خود را از خلقت بداند، تنها به دنبال لذت جویی‌های دنیوی نمی‌رود و به سرانجام و عاقبت کار خویش نیز فکر می‌کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه خدا رمز همه پیشرفت‌ها در وجود ما گذاشته است، عنوان کرد: اگر می خواهیم رشد و شکوفایی و زندگی طیبه باشیم باید به فطرت خود بازگردیم و در مسیر انبیاء قرار بگیریم.

ناصری تاکید کرد: ما باید در علم، صنعت، معنویت، معرفت حق و سایر ابعاد زندگی سرآمد باشیم و خدا نیز استعداد آن را درون ما قرار داده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم باید همیشه بصیرت لازم را داشته باشند و در انتخابات شوراها به دنبال چهره پردازی‌ها و عکس‌ها و برخی شعارهای نشدنی نروند بلکه به دنبال واقعیت‌ها بروند و افراد دلسوز که به درد مشکلات مردم بخورند را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید به دنبال افرادی باشند که مروج فرهنگ‌های غلط باشند و فرهنگ اصیل یزد را زیر سئوال ببرند، افزود: در استان یزد زنان فعال، کوشا، اهل مطالعه و فهم، اصیل و دانا همچنین مردان آگاه، باتجربه، دلسوز، متفکر و نوآور بسیاری هستند که به فکر رشد شهر و فرهنگ اصیل یزد هستند و مردم با انتخاب آنها به آینده شهر کمک می‌کنند.

ناصری تصریح کرد: شورای شهر جای فرهنگ و عمران و آبادانی شهر است و به هیچ وجه نباید به محلی برای اجرای اهداف سیاسی و حزب بازی تبدیل شود زیرا آنگاه عده‌ای از این جایگاه برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوء استفاده می‌کنند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: فرهنگ یزد، فرهنگ امام حسین(ع)، فرهنگ دین، تقوا، نجابت و کار و تلاش، رحم و مروت است و نباید با انتخاب نادرست، این فرهنگ را خدشه دار کنیم.

ناصری همچنین بر ضرورت همدلی و دستگیری از یکدیگر به ویژه در آستانه عید نوروز تاکید کرد و گفت: حال که مشکلات اقتصادی مردم را به شدت دچار مشکل کرده، خوب است همه ما به حد توان و وسع خود دستگیر دیگران باشیم و مدام به فکر اندوخته کردن و خرید باغ و ویلا نباشیم بلکه به آخرت و عاقبت خود نیز فکر کنیم.

وی تاکید کرد: مردم با دستگیری از دیگران، عاقبت و آخرت خود را نیز دریابند و بدانند بهترین زاد و توشه ای که می فرستند، کمک به بندگان خدا و شاد کردن دل آنها به ویژه در ایام خاص است.

ناصری با اشاره به سفرهای نوروزی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد: اگر مسافر و گردشگر به یزد می‌آید، مردم و مسئولان دقت داشته باشند که فرهنگ یزد نباید به بهانه گردشگری خدشه دار شود و نباید به بهانه عید، معصیت شود.

وی افزود: ما با شادی مردم مخالف نیستیم اما شادی باید به روش حلال انجام شود تا آثار ماندگار داشته باشد.

ناصری در مورد فرا رسیدن سالگرد رحلت حاج احمد آقا، فرزند امام خمینی(ره)، بیان کرد: او انسان خدومی بود که همه زندگی خود را برای حمایت از امام گذاشت و شب و روز در محضر امام بود و زحمات بسیاری برای انقلاب کشید.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..