امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مسئولان با تذکرها در مورد گرانی شعاری برخورد نکنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به تذکرهای رهبر معظم انقلاب در مورد گرانی و وضعیت معیشتی مردم گفت: برخی مسئولان در قبال این تذکرها شعاری برخورد و صرفا فرمایشات ایشان را تکرار می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به دیدار اخیر آیت الله سیستانی با رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار داشت: مواضع حکیمانه آیت الله سیستانی موجب عزت اسلام بود و موارد مهمی که از سوی ایشان مطرح شد از جمله اشغالگری صهیونیست‌ها، وضعیت فقر، محرومیت، تبعیض و تحریم برخی از کشورها و ملت‌ها توسط دولت‌های شرور و انجام مسئولیت رهبران دینی و پیروان ادیان ابراهیمی در فضای حاضر، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که امنیت موجود در عراق که سبب رهبر کاتولیک‌های جهان در آنجا شد، به برکت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگانی همچون حشد الشعبی ها و بزرگوارانی چون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رقم خورده که باید این مجاهدت‌ها را پاسداری کرد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، عنوان کرد: باید توجه داشت که شوراها جایگاه بسیار رفیعی و نقش بسیار موثری در شهر و روستا دارند حتی نقش آنها گاهی پررنگ‌تر از نقش استانداران و سایر مسئولان است بنابراین همه افراد، نهادها و مراکز نظارتی و اجرایی باید در این زمینه به شکلی قانونی عمل کرده و هیچ اقدام فراقانونی قابل پذیرش نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: باید از افراد صالح و شایسته دعوت شود تا به میدان بیایند و نباید از حضور چنین افراد و چهره های اثرگذاری غفلت کرد از سوی دیگر خط قرمز هیئت های اجرایی، نظارتی و معتمدان محلات باید فتنه ۸۸ باشد، فتنه ای که اسلام، امینت، انقلاب و استقلال را مورد حمله قرار داد، فتنه ای که همچنان در حمایت از افراد نالایق در سطح کشور سرمایه گذاری می کند.

وی عنوان کرد: در انتخابات قبیله گرایی و جناح بازی نباید معنا پیدا کند و طایفه گرایی، حب و بغض های شخصی را نباید اعمال کنیم و کسانی که انتخاب می شوند نیز مدنظر داشته باشند که کامل نیستند و باید از همه افراد و گروه ها مشورت بگیرند.

مدرسی همچنین با تاکید بر خودداری از سیاه نمایی در تبلیغات افزود: باید توجه داشت که تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و از این پس باید کارهای مانده و نیازهای مردم انجام شود اما برخی از سنگ بناها به ویژه در شورای اخیر کج نهاده شده که این موضوعات نیز باید بدون سر و صدا و حساسیت اصلاح شود.

وی تصریح کرد: شوراها و منصوبان آنها باید خود را بازوان توانمند مردم و نظام اسلامی ببیند و لذا وحدت جامعه، خدمت به جامعه، اعتلا به اهداف عالیه امامین انقلاب باید از افق های آینده آنها باشد و بدانیم که هر قدمی در مسیر تقویت اسلام و نظام اسلامی برمی داریم، موجب خوشحالی و خرسندی امامان، پیامبر، اهل بیت(ع) و شهدا خواهد بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و تذکرهای جدی ایشان در مورد وضعیت معیشتی مردم عنوان کرد: از این تذکرها مشخص می شود که این قصه، قصه پرغصه ای است اما برخورد شعاری باید در این زمینه ها ممنوع باشد زیرا شعارهایی داده می شود مثل اینکه در مقابل دلال ها باید بایستیم، واسطه ها را باید حذف کنیم اما در عمل چیز دیگری اتفاق می افتد، برخی هم اطاعت از رهبری را صرفا تکرار فرمایشات ایشان می‌دانند در حالی که راهکارهایی برای حل این مشکلات وجود دارد.

مدرسی همچنین اظهار داشت: ایران کشوری غنی و دارای پتانسیل‌های بسیاری است و در بسیاری موارد دارایی‌ها و ظرفیت‌های بهتری نسبت به کشورهای اروپایی دارد، بر این اساس اگر صحبتی از تحریم است، باید ما نیز قدرت تحریم دیگران را در صورت تعدی داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..