رئیس سازمان نظام روانشناسی :

رسانه ها می توانند مخرب و یا سازنده باشند

no-thumbs

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشورگفت:رسانه ها با توجه به نوع فعالیت خود بسیار مهم و تاثیرگذارهستند زیرا آنها می توانند با نشرمطالب خود آثار مخرب و یا سازنده ای در جامعه داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز عباسعلی الهیاری افزود: براساس قانون ماده پنج نظام روانشناسی، تمامی کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند حتی کسانی که در صدا و سیما سخن گفته و یا در رسانه ها مطلب می نویسند باید دارای مجوزهای لازم از این سازمان باشند.
وی با بیان اینکه این مهم درحالی است که در گذشته تفسیرها بر این مبنا بود که تنها کسانی نیازمند مجوز فعالیت هستند که می خواهند کلینک راه اندازی کنند،‌ گفت: کارشناسان فاقد مجوز که ممکن است با یک صحبت و یا یک قلم زدن آثار بسیارمخربی در ذهن و یا روان مخاطبان ایجاد کنند.
الهیاری اظهارکرد: با توجه به اینکه دراین زمینه درحال گسترش هستیم لذا با حضور فعلی روانشناسان بدون مجوز در تلویزیون و رسانه ها موافق نیستم.
به گفته وی،‌ در کشوری همانند فرانسه قبل ازاینکه بخواهند فیلمی را اکران کنند قبل از نمایش در جامعه روانشناسان آن فیلم را مشاهده کرده و آثار آن را در رشد، تعالی، باور، اعتقادات و غیره مخاطبان بررسی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه روانشناسی در کشورهای اروپایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است متاسفانه در کشورما رها شده است.
به گفته الهیاری،‌ برای اجرای این امرباید درسطح کلان جامعه تصمیم گیری شود و برای انجام کارهای مختلف بایستی پیوست سلامت در نظر گرفته شود.
وی تاکیدکرد: درسازمان نظام روانشناسی به دنبال این هستیم که نگاه اول روانشناختی و سلامت باشد در واقع هدف ما به دنبال تغییر نگاه ها به سمت سلامت روان و سلامت اجتماعی است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..