ترک اعتیاد ناموفق ۷۵ درصد از معتادان در کشور

no-thumbs

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 75 درصد از معتادان پس از تجربه ترک ، بار دیگر به اعتیاد برمی گردند.

به گزارش یزدی نیوز محمد بیرجندی وجود معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه را علت اصلی بازگشت دوباره به اعتیاد اعلام کرد.
وی گفت : بررسی ها نشان می دهد که ۲۰ تا ۲۵ درصد از معتادان پس از ترک موفق می شوند به طور دائم از این معضل اجتماعی نجات یابند.
مدیرکل دفترتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت : سالانه حدود ۷۰۰ هزار معتاد به اردوگاهها و مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند که حدود ۱۵۰ هزار نفرشان موفق به ترک دائم می شوند.
بیرجندی مهم ترین راهکار برای ترک دائمی اعتیاد را فعالیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در این حوزه دانست.
** صدور مجوز برای دو هزار و ۲۷۱ تشکل مردم نهاد در حوزه اعتیاد
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از صدور مجوز و فعالیت دو هزار و ۲۷۱ تشکل و سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری، درمان و حمایت های پس از درمان معتادان در کشور خبر داد .
وی گفت که این تشکل ها و سازمان های مردم نهاد ، ۸۰ درصد از برنامه های پیشگیری، درمان و حمایت پس از درمان معتادان را به صورت اختیاری پوشش می دهند.
بیرجندی برنامه دفتر مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را در سال جاری افزایش ۲۰ درصدی تشکل های مردم نهاد در حوزه اعتیاد اعلام کرد و گفت با افزایش این تشکل ها، آنها می توانند ۱۰۰ درصد امور پیشگیری، درمان و حمایت های پس از درمان معتادان را تحت پوشش قرار دهند.
وی بالا بردن ضریب موفقیت ترک اعتیاد پایدار را مهم ترین سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۵ برشمرد.
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به منظور شرکت در گردهمایی تشکل های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر مازندران به این استان سفر کرد.
این گردهمایی دو روزه قرار است عصر امروز در ساری آغاز به کار کند.
بر اساس آمارهای رسمی ، مازندران ۶۰ هزار معتاد دارد و ۵۰ تشکل و سازمان مردم نهاد هم در این استان در حوزه های پیشگیری، درمان و حمایت های پس از درمان فعالیت دارند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..