در ستاد مدیریت سفرهای مسئولانه مطرح شد؛

کمربندی ناتمام ابرکوه مشکل بزرگ این شهر در کنترل کرونا

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: با توجه به شیوع کرونا و برخلاف سال‌های گذشته، برای نوروز امسال از هموطنان جهت سفر به استان یزد دعوت و تبلیغ وجود ندارد؛ بلکه معرفی استان را به صورت تورهای مجازی در شبکه‌های اجتماعی در دستور کار داریم.

«هما خورشیدی»  در جلسه ستاد مدیریت سفرهای مسئولانه شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: بر طبق مصوبات ستاد کرونا در نوروز امسال مسافرت به شهرهای زرد و آبی با رعایت شرایط خاص و شیوه‌نامه‌های مربوطه در قالب تورهایی که در سامانه مربوط به وزارت میراث فرهنگی ثبت شده، پس از کسب مجوزهای مربوطه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان این که در دی‌ماه سال جاری یزد به عنوان اولین استان مقصد ایمن گردشگری معرفی شده است، افزود: نوروز امسال سفرهای انبوه، چادر زدن، اسکان در مدارس و میهمانسراهای دولتی و برپایی بازارچه‌های نوروزی ممنوع است.

خورشیدی با بیان این که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی حتی با شرایط ویژه فوق نیز ممنوع است، تأکید کرد: امسال برنامه نوروزگاه در شهرهای مختلف استان برگزار نمی‌شود و برای سفر مردم به استان یزد تبلیغ نمی‌کنیم و تنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به صورت تورهای مجازی، جاذبه‌های استان را جهت یادآوری برای سفرهای سال آینده معرفی می‌کنیم.

«عبدالحسین اکرمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه نیز وضعیت فعلی کرونایی شهرستان را کنترل شده عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به شدت سخت گیرانه با ویروس برخورد می‌کنیم تا بتوانیم مانع ایجاد پیک بعدی شویم و به بحران نرسیم لذا برنامه‌های سفرهای نوروزی نیز باید بر اساس موازین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هدایت شود.

«محمدحسین امامی» سرپرست فرمانداری ابرکوه نیز خواستار مسدود شدن تمامی نشیمن‌گاه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های شهرستان شد و گفت: در ایام نوروز باید نظارت کافی از سوی بهداشت محیط و سایر مسئولان مربوطه بر روی اقامتگاه‌ها و اماکن عمومی وجود داشته باشد چرا که اگر غفلت در این زمینه صورت گیرد، بیماری شدت یافته و مردم درگیر می‌شوند.

وی با بیان این که ابرکوه دروازه ورودی استان از سمت غرب بوده و به میزان قابل توجهی به لحاظ ورود و شیوع کرونا خطرناک است، افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما که علی‌رغم تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر هنوز به سرانجام نرسیده، طرح کمربندی شهرستان است که ترددها را به داخل شهر می‌کشاند و خطر شیوع بیشتر کرونا را افزایش می‌دهد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..