رئیس شورای اسلامی استان یزد خواستار شد:

شهرداری‌ها در صدور مجوز برای احداث مدارس خیری همکاری کنند

رئیس شورای اسلامی استان بر ضرورت رفع مسائل ناشی از کرونا در حوزه آموزشی با همکاری و حمایت شوراها و دهیاری‌ها و همکاری بیشتر برای صدور مجوز لازم احداث مدارس خیری تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، پنجاه و ‌نهمین جلسه شورای اسلامی استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش ‌استان در استانداری یزد برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی استان در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث حضرت رسول اکرم (‌ص)، گفت: سلامت و آموزش لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند و همانطور که دانش‌آموزان باید از سلامت کامل برخوردار باشند، آموزش و تعلیم و تربیت نیز حق آنها‌ست.
“سیدمحمود میرابوالقاسمی” بر ضرورت رفع مسائل ناشی از کرونا در حوزه آموزشی با همکاری و حمایت شوراها و دهیاری‌ها به منظور اطمینان خاطر بیشتر خانواده‌ها تاکید کرد.
وی ادامه داد:‌ لازم است شهرداری های استان در صدور مجوز لازم برای احداث مدارس خیری نهایت همکاری را با اداره کل آموزش و پرورش انجام دهند و مساعدت لازم را در تامین زمین برای ساخت مدارس مورد نیاز استان داشته باشند.
میرابوالقاسمی همچنین خواستار مساعدت و همکاری شهرداری ها در تامین آب مورد نیاز فضای سبز مدارس استان شد.
نماینده مردم استان یزد در شورای عالی استان ها ‌افزود: شورای اسلامی استان آمادگی لازم را دارد که هماهنگی های لازم را به طور مضاعف انجام دهد و در این رابطه تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و اداره کل آموزش و پرورش درحال تدوین است.‌
میرابوالقاسمی گفت: باید با برنامه ریزی دقیق و مدون سهم ۳ درصد آموزش و پرورش در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها پر رنگ تر دیده شود.
رئیس شورای اسلامی استان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، در استان یزد اجرایی شده است‌ و امیدواریم دستگاه های استان برای تحقق کامل این سند، همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان داشته باشند.

ضرورت تشکیل کارگروه مشترک بین شوراهای آموزش و پرورش و شوراهای اسلامی استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست به ظرفیت بالای شورای اسلامی استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک بین شوراهای آموزش و پرورش و شوراهای اسلامی استان، از اعضای شورا خواست؛ زبان گویای آموزش و پرورش ‌باشند.
“‌‌محسن موحدی فرد” ‌ادامه داد‌: استان یزد از استان‌های پیشرو در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است و امیدواریم گفتمان‌سازی این سند در بین دستگاه‌های استان تحقق یابد.‌
موحدی فرد در پایان این نشست خواستار شد: در شهرستان‌ها تندیسی از قدیمی ترین خیر مدرسه‌ساز آن شهرستان ساخته و در مناسب ترین میدان شهر نصب شود.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..