معرفی برگزیدگان جشنواره کشوری «روح خدا» در یزد

مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره کشوری «روح خدا»، همزمان با مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت مجازی در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان حرکت فرهنگی در کنار مساجد بوده و در استان یزد قریب به ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری در قالب برنامه‌های مختلف این هدف را دنبال می‌کنند.

جوادیان زاده افزود: ما از ابتدا در کانون‌های مساجد سعی داشتیم تا مقداری تخصص محوری را در دستور کار خود قرار دهیم که نمونه آن را در زمینه سرود شاهد هستیم.

وی با اشاره به احیای سرود توسط کانون های مساجد استان یزد تصریح کرد: خوشختانه در قالب سرود توانستیم شاهد درخشش خیره کننده کانون‌ها باشیم به نحوی که بسیاری از سفارش‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و شهری را در این بستر دنبال کرده و اجرا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: در بخش‌های دیگری نظیر داستان نویسی نیز شاهد درخشش هستیم به نحوی که با حضور نویسندگان کشوری امیدواریم مرکزیتی در این بخش داشته باشیم.

جوادیان زاده درباره برگزاری جشنواره کشوری روح خدا ادامه داد: شرکت بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر در این حرکت فرهنگی نشان دهنده اعتماد مردمی است و امیدواریم این حرکت ادامه یابد.

محسن منشی زاده مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر یزد و مجری طرح کشوری «روح خدا» هم با اشاره به آغاز جشنواره از مردادماه گفت: ۱۲۵ اثر طراحی پوستر، ۱۵ اثر داستان نویسی و ۴۸ سرود در دبیرخانه جشنواره دریافت شد.

در پایان این مراسم نیز برگزیدگان معرفی شدند که گروه سرود فجر جاوید از یزد، گروه سرود شهید محسن فرجی از تهران و گروه سرود سقای حسین از هرمزگان (میناب) در بخش سرود، مجتبی صفدری از گیلان با اثر دختران امام، دنیا اسکندرزاده با اثر به بلندای آسمان و زهرا زمانی با اثر شاگردان مکتب عشق در بخش داستان نویسی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده و مریم قربانی و زهرا وزیری از گلستان در بخش طراحی پوستر شایسته تقدیر شدند، اما هیچ اثری حائز رتبه اول تا سوم نشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..