لزوم توجه مضاعف به اراضی ملی در ایام تعطیلات

no-thumbs

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه معمولا تعرض به اموال عمومی و اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام تعطیل بیشتر صورت می‌گیرد، توجه به انفال باید در ایام تعطیل عید مضاعف باشد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، اظهار داشت: تحرک و پویایی یگان حفاظت سازمان‌های متولی امور اراضی باید در ایام تعطیل بیش از زمان‌های دیگر باشد تا کسی احساس نکند در سایه تعطیلات و تغافل مسئولان مرتبط می‌تواند به اراضی ملی و دولتی تعدی نماید.

 

وی تصریح کرد: صیانت از بیت المال وظیفه‌ای است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و اگر ثابت شود جایی کم کاری فرد یا مسئولی موجب تجاوز به اراضی ملی و دولتی شده است این امر با عنایت به دستورالعمل ترک فعل مدیران قابلیت پیگیری دارد.

 

این مقام قضایی، بر ثبت دقیق سوابق، آرشیو کامل آرای قضایی و پرونده‌های مطروحه سازمان‌های متولی اراضی توسط واحد حقوقی این سازمان‌ها تأکید کرد و بیان داشت: اگر مدیران واحد‌های حقوقی سنوات و سوابق کاری و دفاعیات قبلی خود همراه با آرای مأخوذه از محاکم در خصوص اراضی تحت مالکیت خود را داشته باشند و در زمان‌های مورد نیاز به محاکم ضمن ارائه می‌توانند خوب دفاع کنند و این امر، باعث می‌شود تا برخی از افراد معلوم الحال نتوانند با تکرار ادعا‌های قبلی خود رأی به ناحق بر مالکیت بگیرند.

 

وی افزود: دادگاه بر اساس مستندات به صدور حکم مبادرت می‌کند و اگر در خصوص زمینی در سنوات قبل رسیدگی انجام شده باشد دادگاه از ورود به رسیدگی مجدد امتناع می‌کند، اما این به شرطی است که واحد‌های حقوقی با ارتقای دانش خود و تدوین یک سوابق کامل و مدون، مستندات را به دقت حفظ و در موارد لزوم به دادگاه ارائه دهند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..