جذب ۲ میلیون تن ماده خام کشاورزی در بخش صنایع تبدیلی یزد

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد: در حال حاضر ۴۰۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان یزد به بهره برداری رسیده اند.

به گزارش یزدی نیوز، علیرضا طاقه باف گفت: با افتتاح این واحد‌ها و جذب ماده خام کشاورزی برابر با دو میلیون تن و ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن، تعداد ۶ هزار و ۶۹۵ شغل ثابت ایجاد شد.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۳۴۹ فقره جواز تاسیس در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تاکنون صادر شده که با ظرفیت تولید بالغ بر سه میلیون و ۱۰۷ هزار تن و جذب ماده خام کشاورزی چهار میلیون و ۱۵ هزار تن با اشتغال ثابت ۱۵ هزار و ۸۰۱ نفر در سال‌های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

طاقه باف با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۲ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت ۳۱۵ هزار تن و جذب ماده خام ۳۵۵ هزار تن و اشتغال ثابت ۱۳۱۰ نفر مشغول به فعالیت هستند، گفت:تعداد جواز صادر شده در سال جاری ۱۰۳ فقره است که ظرفیت تولید ۲۱۸ هزار تنی و جذب ماده خام ۲۶۸ هزار تن را به دنبال خواهد داشت و با راه اندازی این واحد‌های تولیدی هزار و ۱۳۲ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های در دستور کار این بخش را کیفی‌سازی و برندسازی محصولات تولیدی صنایع تبدیلی استان به ویژه در حوزه‌های لبنی، فرآوری پسته، زعفران و خرما دانست که در این رابطه برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی در حال انجام است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی را در راستای افزایش بهره‌وری و درآمد زایی کشاورزان استان از اهداف این مدیریت در سال‌های آتی برشمرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..