انتقاد عضو شورای شهر یزد از بودجه سال ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری یزد برای ارائه خدمات عمومی ناکافی است.

به گزارش یزدی نیوز مرتضی شایق با اشاره به هزینه‌های بالای شهرداری در حوزه خدمات عمومی گفت: بودجه شهرداری در این بخش بر اساس بودجه بندی سال ۱۴۰۰ ناکافی بوده و ممکن است بسیاری از طرح‌ها اجرایی نشده و به سال ۱۴۰۱ موکول شود.

 

وی افزود: از ۱۲ هزار هکتار سطح شهر یزد، ۳۰ درصد از آن یعنی معادل چهار هزار هکتار شامل شبکه معابر، پیاده رو‌ها و پارک‌های عمومی است که باید فصل بالایی از عملکرد شهرداری در بودجه شهر برای این بخش لحاظ شود.

 

شایق ادامه داد: بر اساس بودجه بندی انجام شده، مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی شورای اسلامی شهر یزد برای شهرداری مصوب شده که از این میزان معادل ۴۰۰ میلیارد تومان مبلغی است که شهرداری می‌توانست در قالب وام یا تهاتر از بابت بدهی از سازمان‌ها و ادارات مختلف دریافت کند و از سوی مجلس شورای اسلامی معلق شده است.

 

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: بنابراین عملاً بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۰ معادل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از بودجه تملکی شهرداری نیز حذف شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین بالای ۶۰ درصد از طرح‌های نیمه تمام از دوره قبل شورا باقی مانده است. علاوه بر آن بسیاری از اراضی تحت تملک شهروندان بوده که نیاز به تعیین وضعیت دارد.

 

شایق گفت: بنابراین کاهش بودجه‌های تملکی شهرداری مدّبرانه نبوده و اهمیت اجرای طرح‌های شهرداری نیز کمتر از اجرای زیر ساخت‌های فرهنگی نیست و حفظ تعادل در بخش‌های مختلف لازم است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..