معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

انتشار کرونای جهش یافته در یزد/۱۸نفر مبتلا به کرونای انگلیسی شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از انتشار کرونای جهش یافته در این استان خبر داد و از مردم خواست در این زمینه مراقبت جدی داشته باشند.

محمود نوری شادکام  با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، تست کرونای ۶۷ نفر در استان یزد مثبت اعلام شد، اظهار داشت: تست کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی نیز برای ۱۸ نفر مثبت اعلام شد.

وی بیان کرد: موارد شناسایی شده مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم بوده اما احتمال شیوع آن در سایر شهرستانها نیز وجود دارد.

نوری شادکام در مورد ثبت گزارش فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز عنوان کرد: در شبانه روز گذشته خوشبختانه فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان به ثبت نرسیده است.

معاون درما دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

نوری شادکام بیان کرد: با توجه به اینکه سرعت انتقال ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است، اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در دورهمی‌ها بیش از پیش مورد تاکید است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..