معاون اول رئیس جمهور:

قطع کردن آب شرب در هیچ فرهنگی پذیرفته نیست

معاون اول رئیس جمهور گفت: قطع کردن آب شرب عده ای از مردم توسط عده ای دیگر، در هیچ فرهنگی به ویژه فرهنگ شیعه پذیرفته نیست.

به گزارش یزدی نیوز اسحاق جهانگیری در مراسم بهره بردرای از طرح های صنعت آب و برق استان یزد اظهار داشت: با وجود همه محدودیت هایی که دولت از نظر منابع مالی و ارزی با آن مواجه بود طرح های بزرگی در وزارت نیرو و سایر حوزه ها احداث شد.

وی افزود: تحریم و جنگ اقتصادی نتوانست مانع جریان عمرانی کشور شود و هر هفته مانند دهه فجر انقلاب اسلامی، به طور متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس طرح های مهم و تاثیرگذاری از نظر حجم سرمایه گذاری، فناوری و اشتغالزایی افتتاح می کند.

جهانگیری ادامه داد: جریان تولید و سرمایه گذاری با افت و خیزهایی که داشته به مسیر خود ادامه داده البته نیازمند کارهای بزرگتر و جدی تر در کشور هستیم.

وی بیان کرد: کارگروه سازگاری استانها با بی آبی تشکیل شده و تدوین سند مرحله اول و اجرای دقیق آن مرحله دوم و مهمی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیری تصریح کرد: استانداران باید در جلسات به افراد صاحب نفوذ و مدیران استان توضیحات لازم را بدهند تا همه به اهمیت آن پی ببرند و برای اجرای آن همکاری کنند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون به نقطه ای رسیدیم که مانند نفت و گاز داریم در کشور خطوط طولانی انتقال آب ایجاد می کنیم که نمونه آن انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

وی ادامه داد: حیات مردم به این خطوط وابسته است و حفاظت از این خطوط آب وظیفه همه ما و مردم است و مسئله قطع کردن آب شرب عده ای از مردم به هر دلیلی در فرهنگ شیعه نیست و همه باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند و همه مسئولان دقت داشته باشند که هیچکس اجازه ندارد آب شرب مردم را دچار مشکل کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..