توزیع و کاشت ۱۰ هزار نهال در ابرکوه به مناسبت روز درختکاری

به مناسبت روز درختکاری و هم‌زمان با هفته منابع طبیعی بیش از ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر با تلاش شهرداری و منابع طبیعی در شهرستان ابرکوه توزیع و کاشته شد.

«مرتضی سعیدی» رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ابرکوه در حاشیه برگزاری مراسم روز درختکاری اظهار کرد: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و در قالب برگزاری برنامه‌های کنگره ۴ هزار شهید استان یزد، بیش از هشت هزار نهال مثمر و غیر مثمر از جمله اقاقیا، سنجد شیرین، سنجد تلخ، توت، انار، عناب، سرو، زبان‌گنجشک در بخش مرکزی و بهمن توزیع و کاشته شد.

تصریح کرد: در اولین مرحله از این طرح، تعداد ۲۸۵ اصله نهال عناب به یاد ۲۸۵ شهید شهرستان در محوطه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و در دومین مرحله نیز هم‌زمان با روز درختکاری، نهال‌های زینتی در بلوار سردار شهید جلایی غرس شد.

«محمد هاشم عزیزی» جانشین شهردار ابرکوه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه بلوار سردار شهید جلایی و ابوریحان بیرونی یکی از مسیرهای پیاده‌روی مردم شهر و همچنین یکی از محورهای منتهی به درخت کهن‌سال سرو ابرکوه به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کشور است، شهرداری تصمیم گرفته است با غرس گیاهان تزئینی، زیبایی بصری این مسیر را برای عابرین افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در همین راستا امروز هم‌زمان با روز درختکاری، درخت «نخل بادبزنی» و «شاه‌پسند درختی» در این مسیر غرس می‌شود. ضمن اینکه در سایر میادین و بلوارها و معابری که دارای جوی و جدول است، گل‌ها و گیاهان زیبا کاشته شده است.

عزیزی همچنین از کاشت نهال به صورت «جا کاری» در برخی معابر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی درختان کهن‌سال سطح شهر آفت‌زده شده و یا اینکه زیبایی را از چهره شهر گرفته است، این نوع کشت صورت گرفته تا پس از رشد نهال‌های جدید بتوانیم درختان آسیب‌دیده و کهنه حذف کرده و درختان جدید جایگزین آن شود.

این مسئول در پایان تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی و در آستانه سال جدید تعداد دو هزار نهال در سطح شهر ابرکوه به همت شهرداری کاشته شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..