امام جمعه موقت یزد:

هزینه تسلیم صدها برابر ایستادگی در مقابل آمریکاست

امام جمعه موقت یزد و عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه ایستادن در برابر قلدرها هزینه دارد، گفت: هزینه تسلیم شدن در برابر آمریکا صدها برابر ایستادگی در برابر آنهاست.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای و قلدری‌ها، فریب‌کاری‌ها و زیاده‌طلبی‌های غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها اظهار داشت: اصل فشاری که دشمنان به ملت ایران در قالب قراردادی معروف به برجام پدید آوردند، ظلم بود.

وی عنوان کرد: کشورها و دولت‌هایی که خودشان این همه سلاح‌های اتمی و کلاهک‌های هسته‌ای را انبار کرده‌اند و هر روز دنیا را با آن تهدید می‌کنند، حتی علیه مردم به کار می‌گیرند، به نحوی که ده‌ها هزار نفر را در یک آن نابود کردند، مدعی می‌شوند که ایران نباید فناوری هسته‌ای داشته باشند و این در حالی است که ایران به کارگیری این سلاح‌ها علیه مردم بی‌دفاع را شرعی نمی‌داند.

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: این فشارها در حالی به ایران وارد می‌شود که در همین منطقه، اسرائیل غاصب با ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای و عدم عضویت در ان پی تی، از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس انرژی هسته‌ای، تمکین نمی‌کند.

مدرسی یزدی ادامه داد: ایران عضو ان پی تی است و حق دارد فناوری صلح آمیز هسته‌ای داشته باشد و معتقدیم تحمیل‌های اضافه بر ان پی تی، ظالمانه است.

وی با اشاره به رفت‌وآمدها، هزینه‌ها و مشکلات بسیاری که در پی امضای برجام به ایران تحمیل شد، عنوان کرد: آنها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه یک طرفه از برجام خارج شدند و تحریم‌های فلج کننده علیه ملت ایران وضع و اجرا کردند.

امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: موضوع آنها تنها سلاح هسته‌ای نیست بلکه آنها می‌خواهند ملت‌های مسلمان همواره زیر سلطه آنها بمانند و نتوانند با دسترسی به انرژی هسته‌ای و فناوری‌های نوین، پیشرفت و در منطقه نفوذ پیدا کنند تا همواره زیر یوغ استکبار و تحت فرمان آنها باشند.

مدرسی یزدی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان از توافق‌ها دفاع کردند و حرف آمریکایی‌ها را منطقی دانستند، افزود: این افراد توجه داشته باشند که هر قدمی که عقب نشینی کنیم، آنها به پیش خواهند آمد ضمن اینکه اینها هرگز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و هرگز دلسوز ما نیستند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: ایستادگی در برابر قلدرها هزینه دارد اما هزینه تسلیم شدن در برابر آنها، ده‌ها و صدها برابر بیشتر است بنابراین امیدواریم مسئولان بیدارتر شوند و مقتدر و با توکل به خدای متعال و اتکا به قدرت مردم و اطاعت از رهبری در برابر دشمنان بایستند تا پیروزی حاصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید کسی مسئولیت اداره کشور را به عهده بگیرد که انسانی با انرژی و با توان، هوشیار، مقاوم در برابر دشمن، دلسوز برای مردم، خداترس و متوکل علی الله باشد.

مدرسی یزدی ادامه داد: در مقابل، دشمنان به دنبال فردی هستند که سست اراده و دارای مدیریت ضعیف و متمایل به غرب باشد تا بتواند نقشه‌های آنها را در کشور عملی کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مردم در این زمینه آگاه باشند، افزود: پول پرستانی که در این زمینه در کشور ما هزینه می‌کنند، از سر نوع دوستی و دلسوزی برای کشور به میدان نیامده‌اند که اگر اینگونه است، چرا این همه جنایت می‌کنند.

وی با اظهار تاسف برای کسانی که فکر می‌کنند دشمنان قصد سوء ندارند، تصریح کرد: فرزندان ما از بی‌دارویی در خطر هستند و فقط لازم است که پول جابجا شود اما حاضر نشدند این اقدام را انجام دهند آنگا چگونه اینها خیر ما را می‌خواهند.

مدرسی یزدی ادامه داد: بر این اساس، هر گاه دشمن از گروهی حمایت کرد، بدانید که این فرد یا گروه به درد کشور نمی خورد اما گاهی حمایت‌ها تاکتیکی است و اگر دیدید که دستگاه استکبار با کنایه یا صریح از یک گروه یا فرد حمایت می‌کند، بدانید حتماً اینها به نفع ملت نیستند و اگر با فرد یا گروهی به جد مخالفت کردند، بدانید که اینها برای جامعه مفید و برای آنها مضر هستند.

وی تصریح کرد: دشمنان ما خیر برای ما نمی خواهند و برای اینکه ملت ایران را به بردگی بکشند، تلاش می‌کنند دولت‌هایی را روی کار بیاورند که از نظر تفکر برای آنها خیر داشته باشند، بر این اساس دانه می ریزند تا مردم را به دام خود بکشند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..