آزمون ۳۴۰ باسکول ثابت همکف در استان یزد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد: ۳۴۰ باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای (ثابت همکف) در سطح استان یزد تا آخر بهمن ماه سال جاری مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا زارع بنادکوکی با اشاره به مردود شدن ۳۷ باسکول گفت: این گزارش گواه آن است که در بازرسی و آزمون‌های اولیه، حدود ۹۰ درصد از وسایل سنجش سنگین از وضعیت بسیار خوبی در استان یزد برخوردار بوده اند، ضمن این که موارد مردودی نیز پس از گرفتن تذکر و اخطار نسبت به رفع نقایص باسکول‌های خود، اقدام‌های لازم را انجام داده اند.

وی ادامه داد: در خصوص باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای، براساس استاندارد ملی، ۱۰ هزار و ۲۷۴ چهار نوع آزمون اولیه بعد از تعمیرات، دوره‌ای و صحت توزین که مورد آخر عموماً به درخواست دارنده باسکول و به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش انجام می‌شود.

زارع بنادکوکی افزود: آزمون اولیه وقتی است که توسط سازنده و فروشنده، باسکول سنگین در محل نصب و آماده بهره برداری است که در این شرایط، با حضور نماینده سازنده (فروشنده) و خریدار، آزمایشگاه تایید صلاحیت شده توسط استاندارد مبادرت به آزمون ودر صورت صحت عملکرد، تاییدیه آزمون صادر و وسیله سنجش اجازه ادامه کار راپیدا می‌نماید.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۱۵ از ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، آزمایش دوره‌ای در هر سال یک بار در سراسر کشور انجام می‌گیرد، ولی در بعضی از موارد نسبت به وضعیت وسایل سنجش ممکن است هر دو سال یکبار و یا با فاصله بیشتری طبق نظر مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد خاطرنشان ساخت: آزمون پس از تعمیرات وقتی است که به دلیل عیب و نقص فنی توسط تعمیرکار مجاز، باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای تعمیر شده و برای شروع مجدد بهره برداری از باسکول می‌بایست با حضور، مالک باسکول نماینده شرکت سازنده (تعمیرکار)، گواهی آزمون توسط آزمایشگاه همکار صادر شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..