پایان‌نامه دانش‌آموخته دانشگاه یزد در زمره یکصد طرح برگزیده

پایان‌نامه صنعتی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی اکتشافات نفت دانشگاه یزد در بین یکصد طرح برگزیده قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز، با اعلام نتیجه داوری از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۶۴۵ طرح ارسالی دانشجویان سراسر کشور، پایان‌نامه صنعتی مهندس کیومرث طاهری دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد مهندسی اکتشافات نفت دانشگاه یزد با عنوان”پیش‌بینی و مدلسازی هرزروی سیال حفاری با استفاده از روش‌های زمین‌آماری و شبیه‌سازی در مخزن آسماری میدان نفتی گچساران” از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمره یکصد طرح برگزیده انتخاب شد.

براساس این گزارش این طرح از میان نیاز‌های پژوهشی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انتخاب شد و بر روی مشکل هرزروی سیال حفاری در یکی از بزرگترین میادین نفتی کشور (میدان گچساران) انجام شدکه با تایید واحد متقاضی با موفقیت به اتمام رسید.

در این طرح بخش‌های بحرانی میدان نفتی گچساران از نظر میزان ریسک هرزوی سیال حفاری شناسایی شده و مدل‌های جدیدی از پیش‌بینی هرزروی در حفاری‌های پیش‌رو در این میدان مدلسازی و تعریف شده است.

همچنین این پایان‌نامه در قالب یک طرح تحقیقاتی فی‌مابین دانشگاه یزد و مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز ارائه شده بود، که مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیز قرار گرفته است و در همین راستا ۴ مقاله پژوهشی و یک مقاله کنفرانسی از این طرح استخراج و به چاپ رسیده است.

مهندس کیومرث طاهری برگزیده دانش‌آموختگان برتر بنیاد ملی نخبگان است که این پایان‌نامه را به استاد راهنمایی دکتر فرهاد محمدتراب دانشیار دانشکده مهندسی معدن و متالوژی و با مشارکت دکتر احمد قربانی و دکتر امین حسین‌مرشدی از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد با موفقیت به سرانجام رسانیده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..