پیگیری اشتغال معلولان یزد با اجرای طرح تکاپو

کارگزار اشتغال استان یزد بر لزوم توجه به اشتغال معلولان تاکید کرد و نقش ارائه آموزش‌های مناسب به معلولان جهت ورود به اجتماع و دیده شدن توانایی‌های آنها را ضروری و مهم خواند.

«سیدرضا بهادری»  ضمن اشاره به اجرای طرح تکاپو در استان یزد، اظهار کرد: این طرح کشوری با هدف ایجاد و توسعه اشتغال پایدار از چند سال پیش تحت نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به طور حرفه‌ای در یزد دنبال می‎شود.

وی که این گفت‌وگو را در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از مربیان اشتغال معلولان بزرگترین واحدهای اقتصادی استان با ۱۶۰ نیروی شاغل معلول انجام می‌داد، با بیان این که اشتغال معلولان به عنوان بخش قابل توجهی از جامعه مورد توجه طرح تکاپو قرار دارد، گفت: هدف از برگزاری این مراسم انگیزه‌آفرینی برای توسعه اشتغال پایدار معلولان است.

به گفته‌ی وی، هزینه این مراسم توسط یکی از فعالان گردشگری مقیم خارج از کشور که در حوزه آموزش معلولان نیز فعالیت دارد، تبل شده است.

بهادری خاطرنشان کرد: معلولان در جامعه نیازمند اشتغالی برای درآمدزایی هستند که لازمه تحقق این مسئله باور یافتن جامعه نسبت به توانایی‌های انهاست و در این راستا، نقش ارائه آموزش‌های مناسب به معلولان بسیار حائز اهمیت است و از طرفی ارائه نشدن آموزش‌ها نیز باعث بروز مشکلات متعددی برای معلولان و خانواده‌هایشان و جامعه می‎شود.

وی با بیان این که پوشاک جزو مشاغل مورد استقبال این قشر بوده است، گفت: حوزه اشتغال پوشاک جزو مشاغلی است که معلولان با رده‌های مختلف معلولیتی می‌توانند در حوزه‌های مختلف آن فعالیت کنند.

کارگزار اشتغال استان با اشاره به این که یکی از خیران یزدی در خصوص کمک به ایجاد اشتغال معلولان ورود کرده است، گفت: این خیر یزدی علاوه بر اشتغال‌افرینی برای ۱۶۰ معلول تاکنون، در نظر دارد تا با گسترش کارگاه‌های خود برای ۹ نوع معلولیت دیگر نیز فرصت شغلی ایجاد کند.

بهادری از هدایت سرمایه‌ی خیران به سمت ایجاد اشتغال و کمک به رفع مشکلات شغلی معلولان خبر داد و گفت: لازم است که در این باره خیران استان اقدام کنند و دستگاه‌های متولی نیز با سوق دادن اعتبارات و سرمایه‌ها به این بخش، معضل اجتماعی در این رابطه را برطرف کنند.

در این مراسم که در مرکز آموزش کودکان استثنایی استان برگزار شد، مربیان مراکز تولید پوشاک «عمو قدیری» خیر یزدی که صاحب چهار کارگاه و ۱۶۰ نیروی شاغل معلول است، تجلیل شدند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..