فرماندار مهریز هشدار داد؛

زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی در جوار مهریز

فرماندار مهریز با اشاره به این که زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی از نزدیکی‌های این شهرستان به گوش می‌رسد، از مردم خواست تا یکدیگر را به رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک دعوت کنند.

«رضا زارع زاده» در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت کرونا، اظهارکرد: ویروس کرونای انگلیسی با سطح شیوع بیش از ویروس کرونا سابق و میزان مرگ و میر و درگیری سنین پایین، در نزدیکی‌های این شهرستان مشاهده شده و در صورت درگیری شهرستان، ناگزیر مجبور به اعمال محدودیت‌های سنگین خواهیم بود.

وی از تشدید نظارت‌ها و فعال شدن گروه‌های نظارتی خبر داد و گفت: همه کمک کنند و مسئولانه و دلسوزانه اجازه ندهند وارد فاز نارنجی و قرمز شویم.

زارع زاده مهریزی افزود: شدت درگیری و شیوع و مرگ و میر و سطح درگیری سنین پایین در این نوع جهش یافته‌ی ویروس می‌تواند در صورت سهل‌انگاری و عادی‌نگری امروز، شهرستان را با بحران جدی در هفته‌های آتی روبرو کند.

وی گفت: همه باید مقید به مصوبات ستاد کرونا باشند و هم مسئولان و هم شهروندان نباید به هر عنوان مراسم تجمعی با دعوت عمومی و بدون کنترل برگزار کنند که عواقب آن می‌تواند بسیار سنگین باشد.

فرماندار مهریز بیان کرد: در صورت شیوع بیماری اولین بخش بعد از کادر درمان، اصناف خواهند بود که به شدت سختی و زیان خواهند دید و این لزوم همکاری را در روزهای اخیر پر تراکم بازار دوچندان می‌کند.

نظارت بیشتر بر دوشنبه بازار، نظارت و پرهیز از برگزاری مراسمات و تجمعات، تاکید بر ممانعت از آموزش حضوری در مراکز آموزشی، تاکید بر رعایت ساعت تعطیلی اصناف و نظارت بیشتر بر ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مصوبات این ستاد بود.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..