امام جمعه یزد:

جشن نیکوکاری روحیه ایثار و مروت را در دانش آموزان تقویت می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس گفت: جشن نیکوکاری روحیه ایثار و نوع‌دوستی و مروت را در دانش آموزان تقویت می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جشن نیکوکاری دبیرستان دخترانه شهید دهقان با اشاره به اینکه انسان دارای سه نوع حیات نباتی، حیوانی و انسانی است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از انسان‌ها درگیر لذت‌های دنیایی، ثروت اندوزی و لذت‌های مادی هستند که این گروه حیات حیوانی دارند اما حیات انسانی منحصر به روحیه معنوی و انسانی بشر است.

وی با اشاره به اینکه تکامل انسان و حرکت در مسیر تعالی بشر در حیات انسانی او رقم می‌خورد، افزود: انسانی که به هدف خلقت پی می‌برد و در مسیر پیشرفت و تکامل قرار می‌گیرد، وارد بعد حیات انسانی خود شده و این بخش از زندگی در آخرت اثر ماندگار و باقی دارد.

ناصری با تاکید بر اینکه اصل ارزش انسان به همین حیات انسانی است، عنوان کرد: انسان در حیات انسانی از داشته‌های خود نظیر علم، ثروت و عقل در راستای رشد دیگر انسان‌ها استفاده نیز استفاده می‌کند و به حیات انسانی خود تکامل می‌بخشد.

وی یادآور شد: افرادی که با استفاده از توانایی مالی خود به فقرا و ایتام کمک می‌کنند، صدقه می‌دهند و در راه خیر قدم بر می‌دارند، لذت حیات انسانی خود را به خوبی احساس می‌کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطره‌ای از حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در رسیدگی به ایتام و نیازمندان در زمان قحطی بیان کرد: ایشان برای کمک به افراد به دین و مذهب آنها کاری نداشتند و همه انسان‌ها را بندگان خدا می‌دانستند و نسبت به بندگان خدا عشق می‌ورزیدند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر انسان‌ها خود را در برابر یکدیگر و در پیشگاه خداوند متعال مسئول بدانند، در مسیر تکامل و قرب الهی قدم برداشته‌اند.

وی در مورد اقدام کمیته امداد برای برگزاری جشن نیکوکاری به ویژه در مدارس اظهار داشت: کمیته امداد با این حرکت خود روحیه نوع دوستی، انسان دوستی و ایثار و مروت را در دانش آموزان زنده می‌کند و بشر در جامعه امروز به این روحیه نیاز ضروری دارد.

ناصری با تاکید بر همدلی در مسیر عبور از مشکلات بیان کرد: امیدوارم همه ما با همدلی و تعامل با یکدیگر به شرایطی برسیم که دشمنان از ما قطع امید کنند و بتوانیم با عبور از مشکلات و سختی‌ها و کمک به هم‌نوعان خود در این مسیر، در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار بگیریم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..