تالیف بیش از ۵۰ عنوان کتاب در دومین کنگره ملی شهدای یزد

رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان گفت: قرار بود در این کنگره ۴۰ عنوان کتاب تالیف شود که تاکنون تعداد آنها به ۵۳ عنوان کتاب رسیده است.

به گزارش یزدی نیوز منصور زارع با بیان اینکه برنامه های این کمیته در ۹ گام پیگیری می شود، اظهار داشت: در گام اول، بانک اطلاعاتی شهدای استان تکمیل و شهدا بر اساس مسئولیتشان در زمان جنگ سطح بندی و در نهایت برنامه ریزی برای تالیف ۴۰ عنوان کتاب انجام شد.

 

وی افزود: با همکاری نویسندگان استان تعداد کتاب های تالیف شده از ۴۰ کتاب برنامه ریزی شده، فراتر رفته و تعداد آنها به ۵۳ عنوان کتاب رسیده است.

 

زارع با بیان اینکه در کمیته تالیف کنگره امسال بر کیفی سازی آثار و تسریع در فرایند تولید تاکید شده است، افزود: به همین منظور هفت کار گروه شهدا، جانبازان، اسناد، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، آزادگان، رمان و داستان و کارگروه شعر، هنر و نقاشی تشکیل شد.

 

رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدا با بیان اینکه استان یزد پیشرو در چاپ کتب دفاع مقدس است، ادامه داد: بیست کتاب از سرداران استان که تاکنون هیچ کتابی از زندگی نامه آن ها منتشر نشده است، تالیف و ۹ کتاب از سرداران شهیدی که از قبل منتشر شده است مجدد تالیف خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه از ظرفیت سازمان ها و ارگان های مختلف برای تولید کتاب ها استفاده می شود، افزود: حوزه هنری، کانون مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را همراهی می کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..