یزد، پیشرو در زمینه اهدای پلاسما

مدیرکل انتقال خون یزد گفت: تاکنون بیش از دو هزار واحد پلاسما از بهبود یافتگان کووید ۱۹ گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز، نقی تقوائی در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان یزد گفت: اهداکنندگان، سرمایه‌های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند به نحوی که متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود ۲۴ نفر است در حالی که در استان یزد حدود ۳۵ نفر در هر هزار نفر است.

وی افزود: اهدای خون در استان یزد به علت شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش روبرو بوده، اما با همت اهداکنندگان خون در این ایام هیچگاه چالش کمبود خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی استان یزد نداشتیم و تقریبا ۱۰۰ درصد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو بودیم.

مدیرکل انتقال خون با اشاره به تامین پلاسما مراکز درمانی استان،گفت : یزد یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کووید ۱۹ است و تاکنون بیش از دو هزار واحد پلاسما از بهبودیافتگان این بیماری گرفته شده و استان رتبه سوم کشوری را در این مقوله به خود اختصاص داده است.

تقوائی از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا قرار دارند و یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته است خواست، در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون یزد واقع در صفاییه، میدان ابوذر مراجعه نموده و به شکرانه سلامتی خود و با اهدای پلاسما در جهت نجات جان بیماران این اداره کل را یاری کنند.

سیدمهدی کلانتر رئیس بنیاد نخبگان یزد هم با اشاره به همت بالای مردم استان گفت: اداره کل انتقال خون استان یزد در چندین سال گذشته با همت اهداکنندگان خون و تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم انتقال خون، یکی از رتبه‌های برتر کشوری در زمینه اهدای خون را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..