۶۰ درصد یزدی‌ها دارای سهام عدالت هستند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بیش از ۶۲۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت استان سهامدار عدالت هستند.

به گزارش یزدی نیوز علی نمازی گفت: بیش از ۷۳ درصد سهامداران استان با تعداد ۴۵۳ هزار نفر به صورت مستقیم و بقیه به صورت غیرمستقیم سهم خود را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: در روش مستقیم، افراد پس از آزادسازی سهام خود، میزان سهم خود را بدون واسطه مدیریت می‌کنند؛ ولی در روش غیرمستقیم مالکیت و مدیریت سهام فرد، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، ساماندهی شده و در سود یا زیان احتمالی به سهامدار بر اساس عملکرد این شرکت‌ها خواهد بود.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد اظهار داشت: دارندگان غیرمستقیم سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های منتخب حداکثر ۶۰ درصد از سهام خود را به شرکت سرمایه‌گذاری یزد بفروشند.

 

نمازی با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت تا پایان سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: کسانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده اند، برای حفظ حقوق خود و بهره مندی از مزایای این سهام از جمله دریافت سود سهام، در انتخابات و مجمع عمومی سهام عدالت شرکت کنند.

 

وی مراجعه به سایت سجام و تکمیل اطلاعات شخصی و احراز هویت را از مهمترین مراحل فرآیند انجام این اقدام برای شرکت در انتخابات هیات مدیره اعلام کرد و گفت: سهامداران، کارگزاری‌ها و بانک‌های منتخب، برای تسهیل شرایط به صورت رایگان جهت ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی اقدام کنند.

 

نمازی، توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور، توانمندسازی، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دائمی برای خانوار‌های نیازمند، تسریع در روند خصوصی سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت‌های دولتی، استفاده از روش‌های سالم‌تر و شفاف‌تر برای واگذاری سهام شرکت‌ها و افزایش کارآمدی دولت در عرصه وظایف حاکمیتی را از مهم‌ترین اهداف طرح سهام عدالت بیان کرد.

 

وی تأکید کرد که سهامداران محترم سهام عدالت استان جهت آگاهی از دارایی خود می‌توانند به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..