دادگستری یزد به‌دنبال رفع مشکلات اشتغال زندانیان است

رئیس‌کل دادگستری استان یزد بر حل و فصل برخی از مشکلات زندان در مسیر ایجاد اشتغال تأکید کرد و گفت: ایجاد برخی صنایع همجوار زندان و زیرساخت‌هایی برای مونتاژ و فرآوری برخی محصولات از جمله برنامه‌های دادگستری یزد در این زمینه است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در نشست بررسی و حل برخی از مشکلات زندان مرکزی یزد، اظهار داشت: اجرای سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه زمینه‌ساز سالم‌سازی و ارتقای امنیت جامعه است.

وی گفت: اشتغال مددجویان داخل زندان هم می‌تواند درآمدی برای خود زندانی داشته باشد و هم بخشی از درآمد به خانواده مددجو تعلق گیرد تا از فشارهای اجتماعی و بار مالی بر دوش خانواده اندکی کاسته شود.

وی تصریح کرد: درآمدزایی می‌تواند از مشکلات مددجویان بکاهد و آنان را امیدوار به بازگشت به زندگی آبرومندانه کند.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد استفاده از مجازات زندان در برخی موارد را ضرورت تامین سلامت جامعه و تلاشی برای باز اجتماعی نمودن مجرمین دانست و افزود: اگر به هر دلیل استفاده از مجازات زندان بر اساس قوانین و مقررات لاجرم باشد باید برای وقت‌های مددجویان و پربار کردن آن برنامه‌ریزی کرد.

وی بر حل و فصل برخی از مشکلات زندان در مسیر ایجاد اشتغال زندانیان تاکید کرد و گفت: ایجاد برخی صنایع همجوار زندان و ایجاد زیرساخت‌هایی برای مونتاژ و فرآوری برخی از محصولات که امکان آن وجود داشته باشد از جمله مواردی است که می‌توان اجرا کرد.

این مقام قضایی تغییر نگاه به زندان و زندانی و ایجاد یک نهضت همدلی برای رفع مشکلات مددجویان را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: جامعه‌ای رو به تعالی حرکت خواهد کرد که همه ارکان آن نسبت به حل مشکلات جامعه در میدان باشند و اینکه با فرهنگ سازی به عمل آمده از سوی فعالان بخش خصوصی تقاضا برای به کار گیری ۶۰۰ مددجوی زندانی وجود دارد یک نقطه قابل اتکا است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..