امام جمعه یزد:

صبر و توکل راه برون رفت از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بر اساس آنچه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده، راه برون رفت از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان، صبر و توکل است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری،  در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد با اشاره خطبه شقشقیه حضرت علی (ع) که به نقد عملکرد خلفا پرداخته است، اظهار داشت: این مسئله را باید باور کنیم که در اسلام و انقلاب یک بعثت دوباره انجام شد و حرکتی دوباره نظیر حرکت انبیاء صورت گرفت.

وی با اشاره به تحولی که انقلاب اسلامی در دنیا ایجاد کرد، افزود: دکترین آمریکا این بود که اجازه ندهد کشورهای منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی حرکت به جلو و پیشرفت داشته باشند زیرا می‌دانستند که اگر به سمت اسلام بروند و قدرت تفکر در آنها تقویت شود، دیگر زیر بار ظلم آنها نخواهند رفت.

ناصری ادامه داد: امام خمینی (ره) با انقلاب خود، این سلطه آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای داشتن یک امپراطوری بزرگ را شکست و حرکتی نظیر حرکت انبیاء انجام داد.

وی، انقلاب اسلامی را برگشت دوباره به آیین الله دانست و گفت: این آیین با پروتکل‌های غربی‌ها و آمریکایی‌ها سازگاری ندارد زیرا تز همه آنها این است که هیچ کشوری در خاورمیانه نباید رشد کند و سر بلند کند.

ناصری با اشاره به آیه ۱۲ سوره ابراهیم که می‌فرماید وَ مَا لَنَآ أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَی اللَّهِ و َقَدْ هَدَیَنَا سُبُلَنَا وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلَی‏ مَآ ءَاذَیْتُمُونَا وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ‏ عنوان کرد: مومنان گاه از جور و ستم طاغوت‌ها به ستوه می‌آمدند و سفارش انبیاء این بود که توکل و صبر داشته باشید و این مهم امروز نیز باید مدنظر همه ما باشد.

وی تاکید کرد: به خدا توکل داشته باشید زیرا خداوند راه را به ما نشان داده و ما را در مسیر حق هدایت کرده و از تحریم‌ها و تهدیدها نهراسید که خدا در قرآن کریم بارها به یاری و نصرت مومنان وعده داشته به شرط آنکه صبر و توکل داشته باشید.

امام جمعه یزد بیان کرد: قدم بر داشتن در راه خدا به طور قطع با آزار و اذیت کفار و طاغوت‌ها مواجه است اما خداوند متعال به بندگان مومن خود کمک خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..