برگزاری دوره آموزشی ایمنی مراسم چهارشنبه‌سوری در یزد

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان یزد از برگزاری دوره آموزشی ایمنی در مراسم چهارشنبه‌سوری با شعار «انتخاب با شماست؛ چهارشنبه‌سوری یا چهارشنبه‌سوزی» خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز؛ حامد صدیقی، اظهار داشت: از آنجایی که طبق گزارش‌های موجود از حوادث سال‌های گذشته، فراوانی مصدومان حوادث چهارشنبه پایانی سال در پسران حدود ۳.۵ برابر بیشتر از دختران است و پسران نوجوان بیشترین مصدومان حوادث این شب هستند، بر آن شدیم تا با برگزاری این دوره آموزشی ایمنی در مراسم چهارشنبه آخر سال همه اعضای خانواده را با خطرات و حوادث احتمالی ناشی از این مراسم آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این دوره آموزشی خانواده‌ها با اقدامات ایمنی از بروز حوادث در چهارشنبه سوری پیشگیری می‌کنند و در صورت وجود آسیب با انجام کمک‌های اولیه به فرد یا افرادی که آسیب دیده‌اند، کمک خواهند کرد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد توضیح داد: شرکت کنندگان در این دوره آموزش ایمنی در مراسم چهارشنبه آخر سال با درس آموخته‌های ناشی از چهارشنبه‌سوری، حوادث شایع در چهارشنبه سوری، نکات ایمنی در مراسم چهارشنبه‌سوری، کاهش خطرات ناشی از مواد منفجره و آتش‌زا، کمک‌های اولیه برای قربانیان و آسیب‌دیدگان مراسم چهارشنبه‌سوری، آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری، کمک‌های اولیه در سوختگی‌ها، کمک‌های اولیه در هنگام قطع عضو و کمک‌های اولیه در آسیب‌های چشمی آشنا خواهند شد.

صدیقی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال خانواده‌ها می‌توان نقش مهمی و تعیین کننده داشته باشند و با آگاه سازی کودکان و نوجوانان آنان را تشویق کنند که در کنار آن‌ها و با استفاده از وسایل بی خطر یا کم خطر، این شب پرخطر را سپری کنند.

به گفته وی، والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که آنان در مقابل مواد محترقه، منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند.

این مقام مسئول افزود: آموزش آسیب پذیری در مقابل خطرات یادشده، از اهمیت خاصی برخوردار است و شاید به اذعان برخی افراد، هشدار‌ها در این زمینه تکراری است، اما باید همچنان گفته شوند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره به آدرس اینترنتی https://learn.khadem.ir/course/۱۲۶۱۲ مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..