پرداخت تسهیلات برای رفع مشکلات زیست محیطی

مدیر محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی استان:شرکت‌ها برای رفع مشکلات زیست محیطی مانند فاضلاب، صدا وآلودگی هوا با مراجعه به اداره کل محیط زیست استان یزد از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست استفاده کنند.

به گزارش یزدی نیوز، راهی  در ارتباط با گلایه مردم اردکان از رهاسازی فاضلاب تعدادی از واحد‌های صنعتی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی دررابطه با تکالیف زیست محیطی خود پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی یزد، منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، مهریز، اردکان و ناحیه صنعتی مروست راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب اردکان در مرداد ۹۸ با مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال وباظرفیت ۶۵۰ متر مکعب به بهره برداری رسید و با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز درحال فعالیت است.

مدیر محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به اینکه طبق استاندار واحد‌های صنعتی ملزم به رعایت یکسری مشخصات برای اتصال به سیستم فاضلاب شهرک هستند، گفت: واحد‌هایی که نتواند این مشخصات را رعایت کنند باید یک سیستم پیش تصفیه فاضلاب احداث کنند که واحد‌های کنجدی هم در این گروه هستند.

راهی گفت:این واحد‌ها به دلیل مشکلات مالی بعضا این سیستم را احداث نمی‌کنند که برای رفع این مشکل هم با تفاهم نامه صندوق ملی محیط زیست ودر نظرگرفتن تسهیلات، با مراجعه صاحبان واحد‌ها به اداره کل محیط زیست می‌توانند برا‌ی رفع مشکلات زیست محیطی مانند فاضلاب، صداو آلودگی از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: درصورتی که فاضلاب این واحد‌ها به نرم مشخص شده برسد، میتوانند به سیستم فاضلاب شهرک متصل شوند

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..