اعتراض مردم روستای آسفیج به نبود پزشک در روستا

یکی از اهالی روستای آسفیج بهاباد گفت: چه کسی فریادرس ماست؟بافق و بهاباد پزشک ندارد از ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد می خواهیم وضعیت نبود پزشک در روستاها را ساماندهی کنند.

به گزارش یزدی نیوز خانم زینب صالحی گفت:  یکی از نزدیکان من که خانمی هفتاد ساله نابیناست ،ساعت ده و نیم شب زمین خورد و در آسفیچ خبری از دکترنیست،سی کیلومتر مسافت بهاباد را طی کردیم تا به بیمارستان بهاباد رفتیم .بعد ازویزیت دکتر،در بیمارستان کسی نبود که عکس بگیرد و گفتند بروید فردا بیایید،برگشتیم آسفیج و بیمارتاصبح درد کشید.

صبح رفتیم بیمارستان و تا ساعت ۸:۳۰منتظر ماندیم تا مسول رادیولوژی آمد و از دست بیمار عکس گرفته شد و پزشک گفت:شکسته و ببرید بافق بیمارستان ولی عصر تا دکتر تواناببینند.۸۵کیلومتر رفتیم تا رسیدیم بیمارستان بافق و بیمار را بردیم داخل اورژانس ،گفتند اینجا کسی را نداریم گچ بگیرد و آقای دکتر توانا دیگر از این کارها انجام نمی دهند و باید بروید یزد.

هر چه التماس کردیم فایده نداشت و حرکت کردیم به طرف یزد و ۱۱۵کیلومتری را طی کردیم تا رسیدیم به یزد و به بیمارستان شهدای کارگر. پزشک اورژانس گفت: من هیچ چیز از عکس نمی فهمم ودکتر متخصص ارتوپد هم نیست،بروید بعدازظهر مطب، بیمار از درد همچنان به خود می پیچید و آه و ناله می کرد و کسی توجه ای نمی کرد.اجبارا به اورژانس بیمارستان شهید رهنمون(فرخی)رفتیم وبعد از گرفتن عکس و معاینات مجدد متخصص ارتوپد دست بیمارمان را از انگشتان تاکتف گچ گرفت و بیمار مرخص شد و حرکت کردیم به طرف آسفیچ بهاباد و۲۲۰کیلومتر را طی کردیم .

از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جناب آقای دکتر میرجلیلی می خواهم سوال کنم آیا بافق و بهاباد این قدر محروم هستند و نباید حداقل یک  دکتر ارتوپد داشته باشند؟ مردمی که در روستاها زندگی می کنند اگر مشکلی برایشان پیش آمد چرا باید فاصله ۲۲۰ کیلومتری تا یزد را طی کنند؟خواهش می کنم به فکر محرومین در روستاها باشید ،اگر یکی از آن مسولین چند روز در روستا زندگی می کردند آن موقع به فکر مناطق محروم بودند.

بخش نظردهی بسته شده است..