اختصاص محصول درختان زیتون و رزماری در سطح شهر یزد به فقرا و نیازمندان

کمیته امداد و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد پیرامون موضوع زکات و طرح شجره طیبه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اهمیت پرداخت زکات به‌عنوان یک فریضه واجب الهی و نقش آن در دستیابی به عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت از چهره جامعه اسلامی، گفت: این نهاد در تلاش است از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف برای توسعه و ترویج فرهنگ زکات، انفاق و نیکوکاری برای رفع مشکلات نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استفاده کند.

محمد شجاعان افزود: هدف از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، ترویج و بسترسازی برای تحقق فریضه الهی زکات، در راستای اجرای طرح شجره و ثمره طیبه است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه محصول درختان مثمر ازجمله زیتون و گیاه رزماری در سطح شهر یزد در قالب طرح شجره و ثمره طیبه به فقرا و نیازمندان اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر شد تبلیغات مشترک برای توسعه و ترویج فرهنگ زکات، انفاق و نیکوکاری در سطح شهر انجام شود.

طرح پلاک کوبی درختان در قالب طرح شجره طیبه برای اهدای محصولات به نیازمندان انجام می‌شود، در این طرح باغداران یک یا چند درخت را به‌عنوان زکات مستحبی پلاک گذاری کرده تا ثمره درختان بین ایتام و نیازمندان توزیع شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..