در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد ؛

بررسی تجارب مرمت و احیای موزه نساجی شیراز

no-thumbs

با همکاری انجمن علمی تالار نشست تبادل تجربیات مرمت و احیا موزه نساجی ( تاروپود) شیراز با حضور مهندس مهرداد ایروانیان از معماران پرکار معاصر در محل دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز ایروانیان در این نشست که رییس و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده هنر و معماری حضور داشتند گفت: طول زمانی متفاوت، جایگزینی ندارد و حل شدنی نیست لذا در مرمت باید این دو زمان متفاوت کنار هم باشند و نه مطابق هم، چرا که جایگزین کردن یعنی رد پا را پاک کردن ولی زمانی که کنار هم قرار بگیرند همدیگر را تکمیل می‌کنند. وی افزود: ماشینی شدن عصر حاضر و دور شدن از سادگی و ساده‌زیستی، معماری را مجبور به تغییر کرده است. آرزوی من این است که برگردیم به معماری دوران قدیم ولی درحال حاضر ماشین تمام زندگی بشر است با آن جابه‌جا می‌شوند و حتی با آن زندگی می‌کنند به طوری که حتی قلب یک فرد مصنوعی است. مهندس مهرداد ایروانیان متولد شیراز و دانش‌آموخته از دانشگاه U.S.L آمریکا در رشته معماری است.

وی که به طراحی و اجرای معماری‌های متفاوت و منحصر به فرد شناخته شده است، درسال ۱۳۸۱ در جشنواره ماربل ایتالیا (بخش کشورهای شمال آفریقا و خاور میانه) با اثر دروازه قرآن شیراز شرکت کرد و برنده جایزه اول مسابقه با معماری سنگ، در بخش طراحی شهری شد.

بخش نظردهی بسته شده است..