استاندار یزد:

اجلاسیه کنگره ۴ هزار شهید یزد منطبق با شرایط کرونا برگزار می‌شود

استاندار یزد با اشاره به برگزاری اجلاسیه کنگره ۴هزار شهید استان در دهم فروردین ۱۴۰۰ مصادف با سالروز قیام مردم یزد علیه رژیم ستم‌شاهی گفت: این اجلاسیه منطبق با شرایط کرونا برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی  در نشست خبری ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت ۴ هزار شهید استان یزد با اشاره به ویژگی های این کنگره اظهار داشت: این کنگره از صرف هزینه های بی مورد مرسوم در سایر برنامه های مشابه جلوگیری کرد و به جای آن، در قالب فعالیت های ۴۰ گانه، نهضت محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم به راه افتاد.

وی افزود: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت، تجربه خوبی بود که نشان داد ظرفیت خوبی از هم افزایی و اهتمام در استان وجود دارد.

استاندار یزد با اشاره به هم افزایی و مشارکت کم نظیر مردم و مسئولان استان برای برگزاری این کنگره، از تعریف ۴۰ عنوان خدمت در همین راستا خبر داد و از جمله این اقدامات را غرس نهال به نام هر یک از شهدای استان، تهیه و توزیع یکهزار جهیزیه برای زوجهای نیازمند، حمایت از ۴ هزار یتیم در استان، تهیه و توزیع ۴ هزار بسته کمک معیشتی و حمایت مالی از ۴ هزار ازدواج که نقش به سزایی در رشد آمار ازدواج در استان پس از سالها داشت، نام برد.

طالبی یادآور شد: با کمک بسیج حقوقدانان استان ۴ هزار مورد صلح و سازش در مناقشات و دعاوی، انجام ۴ هزار مورد ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم استان با کمک بسیج جامعه پزشکان و حمایت مالی از ۴ هزار دارای بیماران خاص نیازمند، تهیه و توزیع ۴ هزار بسته کمک آموزشی و لوازم التحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت، ایجاد ۴ هزار صندلی کلاس درس در استان، تولید ۴ هزار پوستر از شهدا، جانبازان و رزمندگان و گردآوری ۴ هزار وصیت نامه شهدا از دیگر خدمات ارائه شده در قالب این دوره از کنگره شهدای استان بود.

وی همچنین از تولید ۴ هزار دقیقه تولید محتوا در مورد شهدا در استان خبر داد و افزود: در قالب تفاهم نامه ای با رسانه ملی نیز ساخت یک سریال فاخر با محوریت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام این خدمات در قالب ۲۲ کمیته اجرایی کنگره انجام شده است، از مهمترین ویژگی این کنگره به مشارکت بالای مسئولان دستگاه ها، خیرین و مردم در برگزاری برنامه‌ها یاد کرد و گفت: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت تجربه خوبی بود که نشان داد ظرفیت خوبی از هم افزایی و اهتمام در استان وجود دارد که با محوریت قرار گرفتن یک موضوع به راحتی می‌تواند در جهت آن متحد شود.

رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان از برگزاری اجلاسیه نهایی این دوره از کنگره در دهم فرودین ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز قیام مردم یزد در دوران ستمشاهی خبر داد و گفت: این اجلاسیه کاملاً منطبق با شرایط کرونایی استان برگزار خواهد شد ولو اینکه با جمعیت بسیار محدود و در قالب مجازی برگزار شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..