افتتاح فرهنگسرای حکمت با حضور معاون شهردار یزد

فرهنگسرای حکمت و دبیرخانه همایش ملی بانوی هزاره‌ی اسلام در ویژه برنامه همای رحمت که به مناسبت میلاد با سعادت امام علی علیه السلام و روز پدر در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

«عباس ملازینلی» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این مراسم که بارعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، از اقدامات مورد تاکید این سازمان را توسعه فرهنگسراهای شهر ذکر کرد و با اشاره به این که بسیاری از مراکز فرهنگی و حسینیه‌های شهر در ماه‌های زیادی از سال بلااستفاده هستند، از تصویب طرح «هر حسینیه یا مرکز فرهنگی، یک فرهنگسرا» در شورای شهر و شهداری به منظور استفاده از این ظرفیت‌ها خبر داد.

وی گفت: این فرهنگسراها براساس ظرفیت هر کدام حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی محلات حول همان توانمندی‌ها فعالیت می‌کنند به عنوان نمونه در محله محمودآباد منجر به ایجاد خانه ورزش شد و در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) نیز نظر به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند با محوریت دبیرخانه همایش ملی بانوی هزاره‌ی اسلام فعالیت‌های موثری را داشته باشد.

ملازینلی همچنین به برنامه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای راه‌اندازی رصدخانه‌ی فرهنگی شهر یزد، ابراز امیدواری کرد که مطالعات و تحقیقات فرهنگسرای حکمت در مووسه اموزس عالی حوزوی امام حسین(ع) در کمک به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی شهر در قالب رصدخانه‌ی فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

«منصوره شاکری» مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت امیرالمومنین(ع)، ابراز امیدواری کرد که افتتاح فرهنگسرای حکمت و دبیرخانه همایش ملی بانوی هزاره‌ی اسلام در کنار این مجموعه آموزشی، منشاء خدمات خیری برای جامعه باشد.

وی با بیان این که این موسسه، اولین و تنها مجموعه آموزشی این مقطع در شهر یزد است، اظهار کرد: امیدواریم فارغ التحصیلان و دانش آموختگان شش رشته‌ی آموزشی این موسسه بتوانند پاسخگوی نیازها و سوالات جامعه به ویژه بانوان باشند و اهداف راه‌اندازی این فرهنگسرا با محوریت دبیرخانه همایش ملی بانوی هزاره اسلام جامه‌ی عمل پوشیده شود.

اجرای سرود، سخنرانی حجت السلام «سید محمد حسینی» مدیر موسسه امامت یزد و تجلیل از برترین‌های پژوهشی و فرهنگی این موسسه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..