با هدف ترویج فرهنگ زکات؛

شورای استان و کمیته امداد یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و شورای اسلامی استان یزد با هدف ترویج و توسعه فرهنگ زکات، انفاق و نیکوکاری امضا شد.

به گزارش یزدی نیوز سید محمود میرابوالقاسمی، نماینده مردم یزد در شورای عالی استانها و رئیس شورای اسلامی استان در مراسم امضای این تفاهمنامه که در استانداری یزد امضا شد، اظهار داشت: از آموزه های دینی و قرآنی ما بحث احسان و نیکوکاری است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، کمیته امداد تشکیل شد و خوشبختانه از زمان تاسیس تاکنون خدمات زیادی به محرومان، مستمندان و ایتام انجام شده که از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

میرابوالقاسمی تاکید کرد: لازم است اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری های استان تمام توان خود را در حمایت از از برنامه های کمیته امداد به کار گیرند.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها ادامه داد: توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: لازم است در استان عوامل به وجود آمدن فقر شناسایی و با برنامه‌ریزی دقیق و جامع این عوامل ریشه کن شود و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های قانونی ازجمله قانون برنامه ششم توسعه در بحث حمایتی کمیته امداد ضروری است.

میرابوالقاسمی عنوان کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و کمیته امداد به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت در قالب نهضت احیای زکات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف به امضای طرفین رسید.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و نقش آن در دست‌یابی به عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت از چهره اسلامی، گفت: بهره‌گیری از عواید و منافع موضوع تفاهم‌نامه به نفع فقرا و نیازمندان و همچنین ارائه گزارش از نحوه هزینه کرد زکات دریافتی ازجمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در هفت ماده و به مدت دو سال به امضای رئیس شورای اسلامی استان و مدیرکل کمیته امداد استان یزد رسیده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..