امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر، اردکان و شرکت صنعتی معدنی چادرملو

دانشگاه‌های امیرکبیر، اردکان و شرکت صنعتی معدنی چادرملو تفاهم نامه همکاری سه جانبه امضاء کردند.

به گزارش یزدی نیوز، به منظور برقراری همکاری‌های پژوهشی مستمر بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، راه اندازی مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دستورکار قرار گرفت.

فاطمه بهجتی اردکانی رئیس دانشگاه اردکان در نشست امضای این تفاهم نامه، این تفاهم نامه را گامی بلند و عملیاتی در جهت همسو کردن مبانی آکادمیک و خلاق با فعالیت‌های صنعتی و تولیدی عنوان کرد که می‌تواند تحولات عظیمی را در مراکز علمی و تولیدی کشور به ارمغان آورد.

دکتر بهجتی اردکانی همچنین با اشاره به جایگاه صنعتی اردکان، آمادگی دانشگاه اردکان را جهت هر گونه همکاری با واحد‌های صنعتی در جهت پیشبرد توسعه پایدار در منطقه اعلام کرد.

مهندس ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز مهمترین استراتژی‌های چادرملو را افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش مصرف انرژی و داخلی سازی قطعات صنعتی و ماشین آلات عنوان کرد و گفت: در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعاً در این راه نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های به روز می‌باشیم و این همکاری با مراکز علمی، می‌تواند گام ارزشمندی جهت تحقق اهداف ما باشد.

یاری مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج فارس هم در این نشست با تشریح اقدام بی نظیر طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب به مناطق مرکزی ایران گفت: چادرملو تمایل بسیاری برای ساخت ممبران‌های آب شیرین کن بعنوان اصلی‌ترین قطعه مورد نیاز کشور دارد که امیدواریم از نتایج عملی این توافقنامه تولید این قطعه استراتژیک در داخل باشد.

در این نشست همچنین دکتر معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام اینکه در برنامه راهبری دانشگاه به دنبال حل مشکلات بخش‌های تولید و صنعت و مهارت افزایی هستیم اظهار امیدواری کرد: این توافقنامه آغازی بر ارتقای همکاری عملی و تنگاتنگ صنعت و دانشگاه است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ایجاد مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه را با همکاری مشترک دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه اردکان در برج فنآوری ابن سینا، بعنوان شرکت پیشتاز و اولین شرکت تولیدی و صنعتی کشور در دستور کار خود قرارداده است تا با استقرار آن، هوشمندسازی خطوط تولید و گسترش فناوری نوظهور همچون پردازشگر‌های کلان داده ها، هوشمندسازی سامانه‌ها و فرآیند مواد پیشرفته در ساختار تولیدی شرکت را بعنوان رسالتی در جامعه تولیدی و علمی کشور پیاده سازی کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..