از ابتدای امسال؛

۳۰۸ زندانی محکوم مالی از زندان‌های یزد آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی ۳۰۸ مددجوی محکوم مالی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد، حسین سبزواری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۸ مددجوی محکوم مالی از زنداهای استان آزاد شدند که برای آزادی آنها بالغ بر ۱,۷۸۸ میلیارد ریال نیاز بود.

وی افزود: با تلاش و کوشش اعزای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد مبلغ ۱,۷۰۳ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و با پرداخت ۸۵ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۳۰۸ مددجو از زندانهای استان فراهم آمد.

سبزواری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۷۹ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۱۲۹ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل از زندان آزاد شدند.

نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی ۱۹ مددجو محکوم مالی در بهمن ماه سال جاری گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۴۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۳۴۲ میلیارد ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و با پرداخت مبلغ ۵ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۹ محکوم از زندانهای استان فراهم شد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در عموم مردم برای کاهش آمار ورود به زندان گفت: یکی از مهمترین برنامه های ستاد فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود به زندان است که در همین راستا طراحی بنرها و نصب آن در مکان های پر تردد شهر، ساخت ویدیو کلیپ و ساخت برنامه های تلوزیونی در دست اقدام است که امیدواریم با انجام این برنامه ها کاهش بسزایی در ورود به زندانها را شاهد باشیم.

سبزواری ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۲ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندانهای استان به سر می برند که برای آزادی آنها مبلغی بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان نیاز است که چشم انتظار کمک مردم نوعدوست و نیکوکار استان یزد هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..