مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

۴۰ درصد اعتبارات بیمه سلامت یزد صرف درمان غیربومی‌ها می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد اعتبارات بیمه سلامت یزد صرف هموطنانی می‌شود که از سایر نقاط کشور برای درمان به استان یزد سفر کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز محمد دریجانی در بازدید معاون استاندار یزد از بیمه سلامت، جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت استان را ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۴۰ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در سراسر استان از خدمات نظام ارجاع و پزشک خانواده بهرمند شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک بیان کرد: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به همراه نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری در استان یزد در حال اجرا است.

دریجانی با بیان ضرورت ارائه خدمات الکترونیکی در بیمه سلامت عنوان کرد: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه کاغذی هزار میلیارد ریال از هزینه های دولت کاهش می یابد و دسترسی عادلانه به همراه گسترش سلامت محوری برای بیمه شدگان در دریافت خدمات درمانی بهتر ایجاد می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به پذیرش بیماران استان‌های دیگر در یزد بیان کرد: ۴۰ درصد از هزینه های بیمه سلامت برای هموطنان از سایر استانها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: بیمه سلامت یزد توانسته چتر مطمئن بیمه درمانی را در استان گسترش دهد و با این گستردگی آرامش، امنیت و امید را به خانواده هدیه کرده است.

احمد ترحمی با اشاره به تاثیر فعالیت اداره کل بیمه سلامت استان در کاهش دغدغه های مردم از هزینه های سنگین درمانی، گفت: اداره کل بیمه سلامت در جلب رضایت مشتریان و مراجعین موفق عمل کرده و به‌عنوان یکی ازدستگاه های برتر در استان شناخته شده است.

وی افزود: بیمه سلامت توانسته است به معنی واقعی سخن مقام معظم رهبری را که فرموده‌اند: «اگر کسی بیمار شد جز رنج مریضی رنج دیگری نداشته باشد»، را محقق کرده که جای تقدیر دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..